26 юни 2019
  •  Говорят медиците

Два вида цветни насекоми - пръчици са открити в Мадагаскар

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 май 2019 в 00:035890
Achrioptera maroloko е колоритно ново насекомо

В северната част на Мадагаскар са открити два нови вида насекоми.

Досега те се смятаха за принадлежащи към два съществуващи вида гигантски насекоми, съобщава NewScientist.

Achrioptera maroloko (на снимката) и Achrioptera manga са открити след анализ на ДНК на насекомите от Свен Брадлър (Sven Bradler) от Университета в Гьотинген, Германия, и неговите колеги.

„Изследвахме филогенетичното положение на Achriopterini, състоящо се от родовете Achrioptera и Glawiana, въз основа на мултигенна филогения и стигнахме до заключението, че те са близки на  групата на други мадагаскарски фазмиди (Anisacanthidae), а не на неотропични или австрало-тихоокеански  групи, както се предполагаше в предишно проучване, основано на морфологията”, пишат изследователите.

Наречени така заради тяхната колоритност - на малгашки език думата maroloko означава цветни - мъжките Achrioptera maroloko развиват своето ярко оцветяване при полова зрялост. Преди това те приличат на клонки. Екипът смята, че необичайните цветове на A. maroloko са за привличане на женски или отблъскване на хищници.

Справка: When Giant Stick Insects Play With Colors: Molecular Phylogeny of the Achriopterini and Description of Two New Splendid Species (Phasmatodea: Achrioptera) From Madagascar, Frontiers in Ecology and Evolution

Източник:Two species of colourful stick insects discovered in Madagascar, NewScientist.

Още от : Въпроси