19 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Кое е нещото, което липсва на астронавтите в Космоса?

Разкрива първият британски астронавт Тим Пийк

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 юни 2016 в 14:1889750
Снимка: http://home.bt.com

Тим Пийк е първият британски астронавт, който участва на „космическа разходка” край Международната космическа станция. Той и американският му колега Тим Копра излязоха в открития космос, за да сменят електрически блок.

Те напуснаха станцията през януари, с което Пийк направи дебют и влезе в историята като първият британски астронавт, летял до орбиталната станция.

След завръщането си, Тим Пийк даде пресконференция, за да съобщи резултатите от мисията си. По-късно той излезе с прочувствена реч и разкри какво най-много е липсвало на него и колегата му, докато са били в открития Космос.

Това е... земният дъжд.

Пийк разказва, че няма нищо по-хубаво от това да усещаш свежите капки вода по лицето си и това е нещото, за което най-силно е мечтал по време на близо 5-месечния си престой извън родната планета.

Астронавтът описа разходката в Космоса като най-вълнуващото преживяване в живота си досега. Той казва, че Хюстън е отпуснал на него и колегата му 10 минути свободно време за едно малко пътешествие с взор към безкрайната вселена.

„Беше наистина невероятно да спреш на космическата станция и да погледнеш надолу към Земята. Това е моментът, в който откриваш колко малък е човекът пред величието и необятността на Космоса“, казва Пийк.

По отношение на първата британска мисия отвъд Земята, той посочи, че това е най-невероятното постижение не само на европейско, но международното космическо сътрудничество.

Още от : Въпроси