19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Кой е най-малкият и най-големият снежен човек (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 26 декември 2016 в 10:0038450
Снимка: Western University

Най-малкият снежен човек е създаден от учени и специалисти от Университета на Западна Онтарио, съобщи Gizmodo

Му височина не надвишава 3 микрона (0.003 мм), което е няколко пъти по-малко от дебелината на човешки косъм, която е цели 75 микрона. Някои бактерии са сравнини по размер с този канадски снежен човек.

Фигурката е изработена от микроскопични сферични частици от силициев двуокис. Чертите на лицето на снежния човек - очите и устата са издълбани с помощта на фокусирани йонен лъч.

Може да се види само с електронен микроскоп.

Предишният рекорд принадлежеше на британски снежен човек от калай и платина, създаден от изследователи в Националната физическа лаборатория в Лондон през 2009 година. Размерът на всяка от двете сфери е около 10 микрона (0. 01 мм), и е 11 пъти повече от новият нано снежен човек.

Най-големите

На 23 декември бе съобщено, че на годишната изложба на снежнит скулптури в китайския град Харбин е изграден снежен човек с височина 34 метра.

Най-големият снежен човек е направен през февруари 2008 година от жителите на Бетел  (Мейн, САЩ). Той е кръстен "снежната жена Олимпия" (Olympia SnowWoman). Височината му е била 37 метра, за изграждането му са били необходими почти 6 хиляди тона сняг.

Още от : Въпроси