26 май 2020

НАСА предупреди, че се приближава астероид с размера на небостъргач (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 януари 2018 в 00:0862460
Източник: Slooh

Астероид, чиито размери са сравними с небостъргач, наречен 2002 AJ129, се приближава до Земята, съобщи НАСА.

Най-близо до нашата планета небесното тяло ще бъде на 4 февруари в 21:30 UTC или 23:30 българско време. По време на този най-близък подход, астероидът ще бъде на не по-малко от 10 пъти разстоянието между Земята и Луната (около 4,2 милиона километра).

Размерът на астероида е в диапазона от 0.5 до 1.2 км.

Скоростта му е около 34 км/сек. - по-висока, отколкото по-голямата част от близко прелитащите до Земята обекти. Високата скорост на прелитане е резултат от орбитата на астероида, който се приближава много близо до Слънцето - 18 милиона километра. Въпреки че астероидът 2002 AJ129 се категоризира като потенциално опасен астероид (Potentially Hazardous Asteroid - PHA), той не представлява реална заплаха за сблъсък с нашата планета в обозримо бъдеще.

"Ние проследяваме този астероид повече от 14 години и познаваме неговата орбита много точно", разказа Пол Чодас (Paul Chodas), ръководител на Центъра на НАСА за изследване на околоземните обекти в Лабораторията за реактивни двигатели, Пасадена, Калифорния. "Нашите изчисления показват, че астероидът 2002 AJ129 няма никакъв шанс - той е нула - за сблъсък със Земята на 4 февруари или по всяко време през следващите 100 години.