Хокинг отново предупреди, че извънземните са заплаха за човечеството (видео)

Филмът "Любимите места на Стивън Хокинг"

Наука ОFFNews Последна промяна на 24 септември 2016 в 11:00 25526 0

Кредит CuriosityStream

В кратък, 25-минутен документален филм, издаден от портала CuriosityStream, Стивън Хокинг прави виртуална разходка на най-интересните места във Вселената и разказва за проекта Breakthrough Listen, който ръководи.

Пътешествието с кораба S.S. Hawking

Филмът "Любимите места на Стивън Хокинг" е първият епизод от поредица от оригинални "любими места", която ще допълни библиотека на CuriosityStream от научни документални филми, разказва GeekWire.

"Моята цел е проста: пълно разбиране на Вселената", коментира Хокинг в изявление. "Винаги съм мечтаел да изследвам Вселената. И така, ако можех? Представяте ли си, да може да се отиде навсякъде и да се види всичко".

Хокинг отвежда зрителите на пътешествие през времето и пространството като за свое собствено пътуване.

Големият взрив: Хокинг започва своето пътуване с посещение на началото на Вселената като обяснява, че Големият взрив не е голяма експлозия с гръм и трясък, както си мислят някои хора. Светлината ще се появи 380 000 години след началото.

Централната черна дупка на Млечния път: Хокинг стига до Стрелец A* свръхмасивната черна дупка в центъра на Млечния път, феновете на филма “Interstellar” ще разпознаят сцената. Тук Хокинг обяснява механизма зад черна дупка и "лъчението на Хокинг" и защо Хокинг е променил мнението си за поведението на една черна дупка.

Глийзе 832 c: За Хокинг това е един от най-вероятните близки кандидати за обитаемост отвъд Земята - Gliese 832 c , екзопланета, която обикаля около червено джудже на 16 светлинни години от нашата слънчева система. "Растенията тук няма да са зелени," - разказва той. "Фотосинтезата от червената светлина на слънцето ще произвежда лилава или черна зеленина. Би могло да има животни, а също, може би интелигентни същества". Хокинг отбелязва, че Глийзе 832 c (като скоро откритата Проксима Центавър b ) е под наблюдение от Breakthrough Listen. "Намирането на разумен живот ще бъде най-голямото откритие в историята", коментира Хокинг.

Сатурн: Хокинг описва с любов гигантската планета с пръстени и нейните повече от 60 луни. "Аз не се съмнявам, че в бъдеще това ще бъде огромен туристически обект, пълен с павилиони за хот-дог стои и крещящи деца", разказва той.

Земята: Хокинг смята цялата наша планета за любимо място, но особено обича слънчева Санта Барбара, Калифорния, където прекарва много щастливи часове със семейство си от 1974 г.

Опасността

Според Хокинг шансовете за съществуването на извънземни цивилизации на други планети, подобни на Глийзе 832 c, са високи. Ученият също така предупреждава, че ако човечеството получи сигнал от някоя от тези планети, то трябва да се скрие. Срещата с високоразвита извънземна раса, според физика, няма да донесе на хората нищо добро, защото човечеството може да повтори съдбата на индианците, завладени от европейските колонизатори.

Хокинг също така смята, че въпреки рисковете, хората трябва да се опитват да открият извънземни. На това е посветен и проектът Breakthrough Listen. А днес съобщихме, че той, заедно с Милнер и Зукъбърг имат намерение да го финансират със 100 млн долара.

Стивън Хокинг не за първи път "плаши" хората със извънземните. В едно от предаванията на Discovery Channel през 2010 г., известният физик изрази тревожната мисъл, че срещата с извънземен разум ще бъде истинска катастрофа за човечеството.