Скандална статия твърди, че октоподите са дошли от космоса

НаукаOFFNews Последна промяна на 16 май 2018 в 12:26 16582 0

Кредит Pinterest

Октоподите са странни. Някои биха казали дори, че не са от този свят. И ако не може да се обясни нещо, винаги се намесват извънземните, нали?

Точно това твърди противоречива статия в списание Progress in Biophysics and Molecular Biology ("Напредъкът в биофизиката и молекулярната биология)". Казват, че октоподите са толкова сложни, че това може да се обясни само с извънземен произход.

Но това е невъзможно.

Проучването включва цели 33 изследователя (между тях няма зоолози), включително и Чандра Уикрамшинге (Chandra Wickramasinghe). Той подкрепя идеята за насочената панспермия - че животът на нашата планета започва, когато е била умишлено заселена с извънземни микроби. Това се опитва да докаже отдавна, но без успех. Няма доказателства, подкрепящи тази теория.

Това не го спира и в последната статия се пита дали камбрийският взрив има "земна или космическа" причина. Камбрийският взрив е събитие отпреди 500 милиона години, когато започват да се появяват във фосилите сложни животни. Учените не могат да определят какво го е предизвикало, но вероятно не са извънземните.

В своята статия екипът твърди, че пристигането на извънземни микроби вероятно е стартирало камбрийския взрив като диверсификацията завършва с еволюцията на октопода.

Има резон.

"Геномът на октоподите показва висока степен на сложност", отбелязват те, добавяйки, че на еволюционната сцена изведнъж се появяват характеристики като голям мозък и сложни очи".

Защо? Заради извънземните, разбира се. "Еволюцията от калмари до октопод е съвместима с набор от гени, вмъкнати от извънземни вируси", пишат изследователите.

Но има и още. Но защо да са само микроби? Има още едно обяснение, а именно, че яйца на октоподи са били замразени в комета и са доставени на нашата планета. Може би и на калмарите, и на сепиите...

"Възможността, че криоконсервираните яйца на калмари и/или октоподи, пристигнали в ледените болиди преди няколкостотин милиона години, не трябва да се отхвърля", се отбелязва в статията.

Авторите твърдят, че сме на прага на "едно от най-големите прозрения, преобръщащи историята" по отношение на това как се е появил  животът на нашата планета, сравнявайки го с идеята за континентален дрейф, която дълго бе отхвърляна

Но какво казват някои експерти.

"Добре, на-после намерих известно време, за да прочета статията "Октоподите са извънземни" и уау. Тази фигура показва всичко. Ето откъде идват октоподите. Няма справедливост за главоногите тук", пише шеговито Марк Карнал (Mark Carnall) от Музея по естествена история на Оксфордския университет в туитър.

"Ха, ха, това наистина е проблем, нали. КАКВО? "Големият скок напред" тук се представя с опростен преглед на едва изследваната генетика на главоногите и отделния геном и се стига до "най-правдоподобното" обяснение на криоконсервираните оплодени яйца на рода октотод (Оctopus)", продължава биологът.

"Наблюдавал съм само отделни аспекти на главоногите в детайли. Това е глупост, далече е от базовите знания за биологията и еволюцията на главоногите. Има някои фантастични думи и някои актуални референции, но всичко трябва бързо да се изхвърли", заключава Карнал.

"Този документ е предсказуемо ужасен, но фигура 5 е доста поразителна",Сет Финеган, асистент в Калифорнийския университет, Бъркли по еволюцията, геологията и палеоекологията.

Така че няма доказателства, че октоподите идват от космоса.