НАСА успешно е тествала и във вакуум "невъзможния" двигател EмДрайв

Наука ОFFNews Последна промяна на 04 май 2015 в 10:30 30041 2

NASA Space Flight

Кредит NASA Space Flight

Групата инженери от Johnson Space Center на НАСА успешно са тествали електромагнитния двигател EмДрайв (EmDrive) във вакуум,  което е "голям пробив за многогодишни международни усилия на няколко конкуриращи се научно-изследователски екипи" - съобщава NASA Space Flight.

Преди по-малко от седмица ви разказахме за успешните тестове на подразделение на НАСА на версия на "невъзможния" електромагнитен двигател EmDrive, чиито принцип на работа оспорва някои закони на физиката.

Измерената тяга на EmDrive устройство не се съгласува с класическите очаквания на физиката", според които тази затворена "микровълнова печка" трябва да е неизползваема за космически двигатели заради закона за запазване на инерцията, като обяснихме.

Предишните успешни експерименти на НАСА предизвикаха вълна от скептицизъм, който се дължи на факта, че тестовете не са били проведени във вакуум, а във въздуха създадената тяга на малкия двигател може да е следствие от конвекционни течения на въздуха, погрети от микровълновото лъчение.

Но специалистите от Johnson Space Center на НАСА миналата седмица разсеяха всички съмнения относно ефективността на двигателя EmDrive, който се оказва, че може да ускори всякакви обекти до релативистични скорости. Изпитанията на двигателя, проведени във вакуумна камера, показват, че двигателят е в състояние да генерира тяга във вакуум като дълбокия вакуум в космоса.

Ем ДрайвСхема: EmDrive.com

Напомняме, че EmDrive представлява кухо медно тяло от цилиндър и конус, затворено отвсякъде. Принципът на действие се основава на ефекта от налягането на електромагнитното лъчение: микровълновото излъчване упражнява налягане върху отражателя. Заради формата на отражателната камера налягането на частта с по-голям диаметър е по-високо от частта с по-малък диаметър. Този двигател произвежда малка тяга, употребявайки само електрическа енергия, която може да се достави от слънчеви панели, ядрен реактор или друг източник. Но това е в разрез с някои от основните закони на физиката, тъй като за работата си двигателят не се нуждае от гориво.

А ето тук може да се запознаете с теоретичните обосновки на автора

Учените обясняват работата на двигателя EmDrive с взаимодействието на микровълновото лъчение с квантовото състояние на най-ниската енергия, в която вакуум може да се разглежда като среда изпълнена с заредени движещи се йони. Движението на тези вакуумни псевдо-йони, предизвикани от въздействието на лъчението на електрически и магнитни полета осигурява слаба реактивна тяга, която е достатъчна, за да ускори космически кораб.

"Природата може да има наистина прости решения за всички проблеми, но в най-добрия случай имаме устройство, което изглежда може да манипулира вакуума. Ние нямаме представа дали ефектът, който наблюдаваме, е всъщност това, което смятаме, че е, докато не направим още експерименти. Така че според мен трябва отново да направим теста под вакуум. Както и други тестове, които могат да подкрепят нашето по-нататъшно разбиране на това, което се случва.", се казва във форума на инженерите на НАСА NASA Space Flight.

Магнитните полета в камерата на двигателя. Илюстрация: NASA Space Flight