Сондата Dawn е завършила успешно първия етап на сближаване със Церера

Наука ОFFNews Последна промяна на 07 април 2015 в 10:02 4561 0

Кредит NASA/JPL-Caltech

Как изглежда Dawn в орбита около Церера, според художник.

Днес Dawn сонда е завършила успешно първия етап на сближаване с планетата джудже Церера, спускайки се на височина от 42 000 километра над повърхността й и продължава да се спуска до орбита на 13 500 км, която ще достигне на 23 април, съобщи НАСА

Сондата Dawn достигна Церера преди около един месец, на 6 март и оттогава апаратът провежда серия от орбитални маневри, които ще му позволят да слезе на достатъчна височина, за да проучи и заеме кръгова орбита. По време на това слизане, учени и инженери на НАСА ще проверяват действието на всички инструменти на сондата и периодично ще изпращат на Земята снимки на планетата-джудже.

Нова порция снимки, заедно с телеметрични данни и първи резултати от работата на приборите ще бъдат изпратени на 10 и 14 април. На тези снимки Церера ще изглежда като тънък сърп, което би помогнало да се наблюдават по-фините детайли от релефа на планетата-джудже.

Според плановете на НАСА, Dawn ще слезе на орбита на 13 500 км от повърхността на планетата в края на април, където ще прекара няколко седмици преди спускането за нова, още по-ниска орбита. Това ще се случи в началото на май, когато сондата ще започне нова фаза на спускане.

Американската сонда Dawn, стартирана от НАСА в края на септември 2007 г., стана първият космически апарат, който е изпратен да проучи Веста, един от най-големите астероиди. След година напуска орбитата й и се отправя към друг астероид - Церера, най-близката до Земята планетата джудже.

Dawn успешно достигна своята цел на 6 март тази година и започва да изучава повърхността и Церера и недрата й, което ще продължи около 16 месеца. Той е първият космически апарат, с помощта на който може да се наблюдава толкова отблизо планета джудже. Проучване на тези протопланети, ще помогне на учените да разберат как са се образували планетите в ранната Слънчева система.