Метален прах може да замени бензина

Наука ОFFNews Последна промяна на 10 декември 2015 в 15:54 11506 6

Кредит Alternative Fuels Laboratory/McGill University

Стабилизирани пламъци на различни метални прахове в сравнение с пламъка на метан.

Метален прах може да замени изкопаемите горива твърдят канадски учени. Изследователи от университета Макгил смятат, че използването на железен прах като гориво е по-изгодно от други алтернативи - водородни, биогорива и електричество.

За новата технология има публикация в декемврийския брой на списание Applied Energy, съобщава научно-популярният портал phys.org.

"Технологиите за генериране на чиста енергия (слънчева и вятърна) бързо се развиват, но да заменят нефта и природния газ в много сектори все още е невъзможно", - отбелязва водещият автор на проучването професор Джефри Бергторсън (Jeffrey Bergthorson). - "Биогоривата не може да отговорят на всички нужди, водород е взривоопасен, а батериите са твърде обемисти и не могат да съхраняват големи количества енергия. Използването на метален прах е много обещаваща алтернатива". 

Новата концепция включва използването на малки метални частици с размер наподобяващ брашно. За реализацията на идеята е необходим двигател, използващ външен източник на топлина. С помощта на специална горелка учени са показали възможностите за стабилизиране на пламъка в потока метални частици.

По време на горенето прахът реагира с въздуха и образува нетоксичен окисен продукт, който относително лесно може да се рециклира - за разлика от емисиите на въглероден двуокис при изгарянето на изкопаемите горива.

Работещ двигател с предложената технология и набор от възможни приложения. Схема: Alternative Fuels Laboratory/McGill University

Основният кандидат за ролята на материал за производство на праха е обикновеното желязо. В близко бъдеще, учените планират да създадат прототип на двигател, който ще може да работи с предложената от тях технология.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

16.12 2015 в 01:55

Отец Дръвчев, хайде малко по-сериозно...

Immediately Dangerous to Live or Health или IDLH за хидразина е 50 ppm във въздуха (точно толкова колкото е и за циановодорода и хлороводорода). Засегнати органи: очи, дробове, кожа, ЦНС, черен дроб, кръв, бъбреци.
Амонякът е около 6 пъти по-слаботоксичен: IDLH = 300 ppm във въздуха. Засегнати органи: очи, дробове, кожа, ЦНС. Отделно амонякът е ужасен малодорант.
Предлагам да не се забиваме в токсикологията, че ще станем за резил...

14.12 2015 в 17:14

Я пък.

Амонякът не е токсичен ВЪОБЩЕ. В човешкото тяло е нормален отпаден продукт и има механизми за обезвреждането му. Разяждащ, задушаващ и корозионно активен - може. Ама животът не е идеален. Амоняк така или иначе би се употребявал в затворени съдове, като пропан-бутана. Изпуснат в атмосферата излита нагоре като по-лек от въздуха, а когато дъждовете го свалят обратно - растителността ще го усвои.

Хидразинът е токсичен малко повече от днешните горива но пък гори много по-чисто.

Водородът е още по-кошмарен от всичко разисквано. Процежда се през уплътнения и през доста материали (вкл. стомани). Експлозивен е в голям диапазон концентрации и се запалва от незабележими искри. Гори с безцветен пламък, но въпреки това развива висока температура.

Водородният прекис даже много лесно се произвежда, просто и той е беля. Реакцията с която се разлага е самоускоряваща се, оставен без надзор затворен съд гърми, а в контакт с горими вещества гърми юнашката. Поради тези си качества е изоставен като енергоносител (а е използван!).

13.12 2015 в 22:29

Ако се намери евтин начин за производство на концентриран водороден прекис много въпроси отпадат. При разлагането се отделя само водна пара и кислород. За сега се използва в космоса, за някои торпеда и малки експериментални хеликоптери.

13.12 2015 в 03:17

Отче, съгласен съм, че това с използването на метални прахове като гориво е една екстравагантна и откровено тъпа идея, но споменатите от теб амоняк и особено хидразин, също не могат да бъдат смислена алтернатива. И амонякът и хидразинът са твърде токсични за да бъде оправдано масовото им използване. Въпреки някои неудобства, водородът е далеч по-подходящ.

11.12 2015 в 16:31

Металните прахове са логистичен кошмар. Освен това са и технологичен кошмар. Накрая са кошмар за противопожарната защита.

Какво лошо има в най-простите течности и газове? Амонякът и хидразинът са първи кандидати за синтетично течно гориво.

10.12 2015 в 21:50

Разправях аз че ще напъплят с технологии олиопродавачите.
Чудеса ви казвам :)

Голям кеф!