Американският президент Барак Обама призова технологичният сектор в страната да помогне за решаването на кризата със сирийските бежанци. Почти непосредствено след изявлението на държавния глава някои компании от Силициевата долина, сред които Kickstarter, Twitter и Airbnb, се отзоваха на неговото настояване и стартираха различни инициативи в подкрепа на каузата.
Компанията Instacart вече въведе опция, позволяваща на потребителите, използващи нейната платформа, да даряват пари за закупуването на храна за бежанците. Сайтът за споделено финансиране Kickstarter от своя страна добави възможност за набиране на дарения за каузата, въпреки своето по-ранно решение да не отваря платформата за неправителствени инициативи. „Това е специален случай. Решихме, че поканата от страна на Белия дом е наистина важна“ - заяви съоснователя на проекта Янси Страйклър по този повод.
Друга популярна уеб услуга от Силициевата долина – сайтът за споделяне на недвижими имоти Airbnb – също се отзова на призива на Обама и вече започна да предлага безплатен престой за доброволците, които помагат в регионите, най-силно засегнати от бежанската криза. Микроблог платформата Twitter от своя страна ще даде възможност на неправителствени организации да използват по-ранна версия на своята услуга за дарения, за да събират пари в подкрепа на бежанците.
Очаква се и други ИТ компании от Долината да последват призива на Обама, който преди дни обяви своя план, страната да приюти до 200 000 бежанци. Дигиталният бранш, който е един от най-богатите в САЩ, има потенциала да подкрепи каузата както с дарения, така и чрез продуктите и услугите си, които биха могли да концентрират финансов и доброволчески капацитет, както и да свързват разделени от войната семейства и близки.