Китайската компания CSR Sifang разработи първия в света трамвай, който работи с водородни батерии, предаде китайската информационна агенция "Синхуа".
За зареждането на тези батерии са необходими само три минути, а разстоянието, което машината изминава е сто километра. Иновативното превозно средство вече слезе от конвейера в завода на компанията в Кингдао, провинция Шандонg.
Трамваят има три вагона с шестдесет седящи места и има капацитет от 380 пътници. Проектиран е с много ниска платформа – 37,8 см от релсите, за да улесни качването и слизането на пътниците. Според източници от компанията разработването му е отнело около 2 години, през които със съдействието на изследователски институции са разрешени ключови технологични проблеми. Трамваят отговаря на всички екологични изисквания и не замърсява природата. Единственото, което ще отделя, докато се движи, е вода.
Според информациите в китайски медии, с едно водородно зареждане трамваят може да измине 100 км при средна скорост 70 км/ч. Зареждането отнема само 3 минути. Средната дължина на една трамвайна линия в Китай е 15 км. Това означава, че с едно зареждане водородният трамвай ще прави 3 курса (отиване и връщане) по съответната линия.
Водородните горивни клетки са нов, екологичен източник на енергия, който вече намира приложение в автомобилите. Китай първи в света започва да налага технологията и в релсовия транспорт. Проекти за обществен транспорт, задвижван с водородно гориво, развиват и други страни. Така например, във Венеция, Италия има план за пускане на речни автобуси (известни още „вапорето”) с водород.
Водороден хибрид на трамвай и автобус AutoTram проектира и Институтът по транспорт и инфраструктурни системи Фраунхофер в Германия. Машината развива скорост до 60 км/ч, а елементите за зареждане се намират на покрива й.
В началото на годината и японската компания Toyota обяви, че планира да започне да продава електрически автомобили, използващи водород. Японският производител показа две тестови версии на автомобили по време на първия ден от Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас - син седан с четири врати и прототип с камуфлажно покритие, използван за дълги и екстремни тестове в Северна Америка.
Прототипът може да пропътува приблизително 480 километра и ускорява от 0 до 60 в рамките на 10 секунди. Вредните му емисии са нулеви, като представляват изцяло водни изпарения.
Най-добрата новина за тези, които се въздържат от закупуването на електрически автомобил заради часовете, необходими за зареждане, е че батерията на прототипа на Toyta се зарежда за три до пет минути.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари