23 октомври 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

От Лондон до Ню Йорк за 1 час? Все по-близо е бъдещето на пътническия ултразвуков самолет

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 април 2019 в 10:3320720
Кредит: Reaction engines

Свръхзвуковото пътуване над Атлантика е една стъпка по-близо до реалността след като учени успешно тестваха технология, която предотвратява разтапянето на двигателите на реактивните самолети при скорост няколко пъти по-висока от тази на звука, съобщава Daily mail.

Учени от компанията Reaction Engines успяват да направят функциониращ "пре-кулер" при симулирана скорост от 4023 км/ч (3,3 пъти скоростта на звука), което означава, че идеята за поставяне на големи свръхзвукови двигатели в пътнически самолети се доближава до осъществяване.  

Техният експериментален двигател Synergetic Air Breathing Rocket Engine (Sabre) е разработен, така че да бъде поставен на голям самолет, за да превозва пътници около света за часове и да се доставят стоки в орбита дори по-бързо. 

Пре-кулерът, който позволява на самолета да пътува с високи скорости без горещия въздух да стопява двигателя е изпробван при симулирани скорости от повече от три пъти по-високи от скоростта на звука. 

Следващият етап на тестовете ще провери технологията при скорост 5,5 пъти скоростта на звука или 6 800 км/ч и може един ден да осигури полетно време между Лондон и Ню Йорк по-малко от час. 

Reaction Engines, youtube.com

Компанията разполага с тестов център в Колорадо и използва двигател от турбоджет J79, за да пресъздаде условията, които апаратът ще понесе при свръхзвукова скорост. От фирмата се надяват да построят летателен апарат за многократна употреба, който да комбинира горивната ефективност на реактивния двигател и мощността и скоростта на ракетния. Една от амбициите им е и да изпращат хора и товари в Космоса и обратно на Земята.

Говорител на компанията съобщава, че въпреки, че тази технология е все още на десетилетия преди осъществяването на пътнически полет, тя може да има и по-скорошна употреба.

Технологията за обмен на температурата има много потенциални приложения на пазара, както и способността да преобърне подхода към управлението на температурите в много индустрии, от аерокосмическата до моторните спортове, индустриалните процеси и индустрията на петрола и горивата. 

Революционният опит е проведен в новата тестова база на компанията TF2 в Колорадо. Той се случва 30 години след създаването на компанията във Великобритания около концепцията за двигател, който да осигури достъп до Космоса и свръзвуков полет от стояща позиция. 

Прототип на свръхзвуковия самолет. Кредит: Reaction engines

Технологията на пре-кулера е създадена така, че да намалява температурата на входящия въздух в двигателя от повече от 1 000°C до стайна температура за една двадесета от секундата. С тази цел екипът разработва топлообменник, който да се справя с изключително високите температури на входящия въздух.

Тази технология стои в основата на двигателя Sabre за осъществяване на евтини и повтарящи се излитания в космоса. Целта е двигателя да работи и като ракетен двигател. Той ще има нужда от значително по-малко горивен окислител от стандартните ракети, което ще го направи много по-лек.

От излитането, до достигането на 5,5 пъти скоростта на звука, ще се използва кислород от атмосферата, който ще се захранва в горивната камера на ракетата. Там ще бъде запален заедно със зареден течен водород и след това на по-голяма височина ще превключи към изгаряне на течен кислород и течен водород от резервоари на борда. 

При по-ниски височини и скорости апаратът ще се държи като самолет, изгаряйки собственото си гориво с въздух от атмосферата. При високи скорости и височини ще преминава в режим на ракета, комбинирайки горивото с кислорода, съхраняван на борда. 


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Технологии
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.