21 октомври 2020

5 интересни факта от живота на астронавтите на МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 март 2016 в 16:06 52610

Днес Скот Кели и Михаил Корниенко се завърнаха от Международната космическа станция (МКС). По този повод още вчера НАСА публикува 5 много любопитни факта относно живота на астронавтите в космоса.

1. 230 млн. километра

За прекараната почти една година в космоса Кели и Корниенко са пропътували над 230 милиона километра. Тази цифра вдъхва надежда в това, че пътуването до Червената планета не е далеч. Средното разстояние между Земята и Марс е около 225 милиона километра.

2. 5440 завъртания около Земята

МКС се движи със 7,66 км/с и прави едно пълно завъртане около планетата ни за 90 минути.

3. Девет космически кораба

За времето на пребиваване на двамата астронавти на МКС към станцията са се скачали девет космически кораба. Те са доставяли хранителни продукти, различни видове оборудване, както и нови членове към екипажа.

4. 10880 залеза и изгрева

Тъй като космическата станция се движи по орбита със скорост около 28 хил. км/ч, членовете на екипажа ѝ виждат 16 изгрева и залеза за денонощие.

5. Използвани са 730 литра преработена урина и пот

Водата е ценен и ограничен ресурс в космоса и затова специалистите са разработили уникална пречиствателна система, която може да превръща потта и урината във вода. Не всички от екипажа обаче били готови да пият вода, която по-рано е била урина.