29 октомври 2020

Астронавтите, прекарали най-дълго време на МКС, се прибраха

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 март 2016 в 10:20 30490
Снимка: Ройтерс

Астронавтът на НАСА Скот Кели (Scott Kelly) и руският космонавт Михаил Корниенко (Mikhail Kornienko) тази сутрин кацнаха на Земята. Така те станаха хората, прекарали най-дълго време на Международната космическа станция (МКС) - почти една година.

Екипажът се приземи в казахския град Жезказган с капсула с парашут.

Тримата прекараха в космоса толкова дълго, тъй като мисията им имаше за цел да "павира" пътя към изпращането на човек на Марс. Те живяха на МКС общо 340 дни, което е около два пъти повече от предишните екипажи. С тях се прибра и друг руски космонавт - Сергей Волков (Sergey Volkov). Той обаче прекара на МКС по-малко време.

По време на своя почти едногодишен престой в космоса 52-годишния Кели и 55-годишния Корниенко бяха обекти на десетки медицински експерименти и научни изследвания. Те имаха за цел да разберат повече за това как човешкото тяло се нагажда спрямо безтегловността и високо радиоактивната среда, каквато е космосът.

Изследването ще помогне на НАСА и партньорите ѝ да разработят планове за евентуални човешки мисии на Марс, които ще продължат поне две години.

Източник: Ройтерс