21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Американска военна совалка с четвърта тайна мисия в космоса (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 май 2015 в 10:1753211
LightSail Снимка: НАСА

Безпилотната космическа совалка X-37B на САЩ ВВС стартира успешно вчера (20 май) в 17:45 българско време за четвъртата си тайна мисия.

Американските ВВС изведоха на орбита с помощта на ракетата носител Atlas V експерименталния космически кораб X-37В за многократна употреба, съобщава сайтът space.com.

Ракетата носител Atlas V с разработената от компанията Boeing минисовалка X-37В стартира от космодрума Кейп Канаверал в 10:45 EDT (17:45 бълг.време). Информацията за мисията X-37B е твърде малко. Ръководството на ВВС на САЩ дава оскъдни обяснения, че целта е да се тестват нови технологии или :

"навигация и контрол, системи за топлинна защита, авионика, високо температурни структури и уплътнения, изолация за многократна употреба, олекотени електромеханични летателни системи за автономен орбитален полет за многократно навлизане в атмосферата и кацане ", според изявлението на ВВС.

Подробностите за всеки от тези параметри на мисията е класифицирана информация и от командването на ВВС многократно отхвърлят всякаква възможност да се говори повече за мисията.

Това, което разбрахме и ви съобщихме е, че ще се изпитва нов, по-ефективен йонен (плазмен) двигател.

Освен това, НАСА ще провери приблизително 100 различни материали как реагират в космоса за дълъг период време.

И накрая, военните ще пуснат LightSail, слънчевото платно, построено от Planetary Society (Планетно общество), организация, един от основателите на която е самият Карл Сейгън.

LightSail има 4 огромни платна с площ 32 м2. Самото слънчево платно няма да бъде разгърнато в тази мисия, но сателитът ще симулира напълно бъдещата мисия, през 2016 г , която ще тества самото слънчево плаване.

Задвижването на LightSail ще се дължи на упражняваното от фотоните налягане върху платното, което ще създаде слабо ускорение. Въпреки че ускорението се очаква да бъде малко, то ще бъде непрекъснато и ще позволи да се постигне относително висока скорост във времето.

Смята се, че слънчевото платно е единствената реализуема в близко бъдеще технология, даваща ни възможност да проникнем в дълбокия космос.

Видео от старта:

off 23.05 2015 в 12:24 1
Троловете нещо избягват да пишат тука....руската космиечска програма май за дълго време се приземи и хоп изненада оказва се, че американците със брутално орязан бюджет имат поне две програми с които да извеждат апаратура и хора в космоса.....