22 март 2019
  •  Говорят медиците

Juno приключи четвъртото си прелитане на Юпитер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 февруари 2017 в 09:0023800
Снимка: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS

Космическият кораб на НАСА Juno изпрати нови снимки, успешно завършвайки близко прелитане на Юпитер на 2-ри февруари, 2017, съобщи сайтът на НАСА.

Въртящи се около Южния полюс циклони и бели овални бури могат да се видят в полярна област на Юпитер. Снимките са направени с камерата JunoCam на борда на Juno на 2 февруари 2017 г. от височина от 76 600 км над облаците на Юпитер. Преди това прелитане всички бяха поканени да гласуват за любимите си места (point of interest) в Юпитеровата атмосфера, на които JunoCam да направи изображение. Тази гледна точка, представена тук (горе), е озаглавена "Юпитеровата Антарктика" от участник от публиката.

По време на най-близкия подход (perijove), Juno е на около 4300 км над върховете на облаците на планетата.

Всичките осем научни инструмента и камерата JunoCam на космическия кораб Juno събираха данни по време на прелитането, които сега се връщат на Земята.

"С всяко близко прелитане ние намираме по нещо ново ", коментира главният изследовател на мисията Juno д-р Скот Болтън от Изследователския институт Southwest.

Досегашните открития, направени благодарение на мисията са, че магнитните полета и полярните сияния на Юпитер са по-големи и по-мощни, отколкото първоначално се мислеще и че цветните облачни пояси и области, които дават на газовия гигант отличителния външен вид се простират дълбоко във вътррешността на планетата.

Няколко изследвания с по-задълбочени резултати от първите три прелитания на Juno се очаква да бъдат публикувани в рамките на следващите няколко месеца.

Северният полюс на Юпитер. Това изображение е направено от камера JunoCam на 2 февруари, 2017 г. Снимка: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS.

Juno стартира на 5 август 2011 г. от Кейп Канаверал, Флорида, и стигна до Юпитер на 4 юли 2016 .

По време на своята мисия орбиталният комплекс се прелита ниско над върховете на облаците на планетата - на около 4100 км.

По време на тези прелитания Juno ще проучи какво се крие под облачната покривка на Юпитер и ще изучава неговите сияния, за да научи повече за произхода, структурата, атмосферата и магнитосферата на планетата.

Juno в момента е на 53-дневна орбита и следващото му близко прелитане на Юпитер ще се случи на 27 март 2017.