21 октомври 2018
  •  Говорят медиците

Как се отглеждат картофи на Марс ще проучват учени на НАСА

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 декември 2015 в 15:3417870
Учените планират да използват почвата от пустинята Pampas de La Joya, която е почти идентична по състав на марсианската почва.

Учени от НАСА планират да създадат условия, подобни на Марс, за да се опитат да отглеждат картофи. Експериментът ще се извърши на Земята.

Ако проектът бъде реализиран, това ще ни доближи до колонизацията на Червената планета - защото картофите частично ще решат проблема с изхранването на колонистите.

Колонистите на Марс не биха могли, поне не и в началото, да отглеждат сами всичката си храна. Но биха могли да си набавят известна част сами, отглеждайки картофи и други растения.

Проектът е съвсем реалистичен - вече има възможност да се симулират условията на Марс - те са известни, както и съставът на марсианската почва.

Учените планират да използват почвата от перуанската пустиня Pampas de La Joya, която е почти идентична по състав на марсианската почва. Освен почвата, е необходимо да се симулират климатични условия и състава на атмосферата. Известно е, че марсианската атмосфера има около 95% въглероден двуокис.

Освен за колонистите на Марс, евентуален успех на проекта за отглеждане картофи в най-неблагоприятните климатични условия, би могъл да помогне за изхранването на нарастващото население на Земята.

През 2021 г. учените от НАСА предвиждат да се изпратят на Марс живи растения от вида Arabidopsis

Разбира се растенията няма да се засадят на открито място, защото няма да оцелеят. Растенията ще бъдат поставени в защитна капсула с изкуствена атмосфера, но без защита от радиация.

Curiosity второ поколение ще се отправи към Марс със семена на растенията Arabidopsis в специален контейнер, CubeSat, който ще бъде прикрепен към тялото на марсохода.