Космическата агенция на Китай официално потвърди, че финансира научните изследвания на космическото приложение на спорния двигател ЕмДрайв и че устройството е разработено, вече се тества в ниска околоземна орбита и че планира да въведе технологията на китайски сателити съвсем скоро, съобщи IBTimes UK.
Това оповести пресконференция в Пекин Китайската академия за космически технологии (CAST), дъщерно дружество на китайската корпорация за космически науки и технологии (CASC) и производител на първия успешно изстрелян китайски космически спътник Дун Фан Хун I.
Според Science and Technology Daily, официалният вестник на Китайското министерство на науката и технологиите, Китай е извършил "ключови изследвания на технологията" през последните пет години на EmDrive, за да намери възможни "инженерни приложения".
Приказки от хиляда и една нощ или фундаментален пробив?
Статия, озаглавена "Електромагнитният двигател: Приказки от хиляда и една нощ или фундаментален пробив", проследява историята на споровете около ЕмДрайв и акцентите в скорошната публикация на НАСА за "невъзможния" двигател в Journal of Propulsion and Power на AIAA през ноември.
В статията също се споменава, че теорията, с която създателя на двигателя Роджър Шоуер (Roger Shawyer) обяснява изобретението си, не са взети насериозно до професор Ян Хуан (Yang Juan) от Северозападния Политехнически университет (NWPU) в Сиан, Китай, който започва ново изследване по темата през 2008 г.
"Националните изследователски институти през последните години проведоха серия от дългосрочни, повтарящи се тестове на ЕмДрайв. Публикуваните резултати от тестовете на НАСА, може да се каже, че препотвърждават технологията", заяви д-р Чен Юе (Chen Yue) от CAST по време на пресконференцията.
"Ние успешно разработихме няколко спецификации на различни прототипи. Създадохме експериментална платформа за проверка, за да извършим проверка за прецизно измерване на нивото на микротягата, прекарахме и няколко години в многократни експерименти и изследвания за съответно смущаващи фактори и потвърждаваме, че в този тип двигател съществува тяга".
Изпитателната установка на EmDrive в лабораторията на космическия център "Линдън Джонсън"
Китай потвърди, че вече е изпробвал ЕмДрайв в орбита
Чен Юе потвърди, че CAST е разработила тестово устройство ЕмДрайв и че проверката, че устройството действително може да лети, вече се извършва в ниска околоземна орбита. В тази връзка анонимен източник от космическата индустрия даде преди време информация за IBTimes, че Китай вече е изпратил ЕмДрайв на своята орбитална космическа лаборатория Тянгун-2 (вж "Спорният двигател ЕмДрайв вече се тества в космоса от Китай и САЩ").
На пресконференция бе представена от Ли Фън (Li Feng), главен конструктор на подразделението на CAST за сателитна комуникация, презентация, на която той даде подробно обяснение на различните инженерни проблеми на ЕмДрайв, които трябва да бъдат решени, за да направи технологията изгодна за космически приложения.
Ли обясни, че прототипът ЕмДрайв на CAST в момента генерира само няколко милинютона тяга, и че трябва да получат нива между 100 милинютона до 1 нютон, за да може да достигне орбита и да се контролира и да работи ако двигателят се постави на спътник.
"Тази технология в момента е в последния етап на фазата на доказване на принципа, за да може технологията да се внедри в сателитите възможно най-бързо", заяви Ли Фън. "Въпреки че е трудно да се направи това, ние сме уверени, че ще успеем".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари