21 май 2018
  •  Говорят медиците
Какво чувате, когато слушате аудиоклипа Яни/Лоръл?
Яни
Лоръл
Нито Лоръл, нито Яни
И двете!
резултати

Мисията InSight полетя към Марс (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 май 2018 в 10:4218430
Снимка: NASA

От космодрума Ванденберг в Калифорния в 13:05 часа българско време стартира ракетата Atlas V на компанията United Launch Alliance (ULA) със сондата InSight за проучване на Марс, съобщи НАСА.

След шестмесечното си пътуване InSight ще кацне на Марс, за да изучи вътрешността на Червената планета.

Апаратът за „Проучване на вътрешността използвайки сеизмични изследвания, геодезия и топлопренасяне” или InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport) е първата мисия за изучаване на вътрешните слоеве на Марс с помощта на сеизмични вълни.

Сондата ще инсталира сеизмограф - устройство, което измерва земетресенията - върху повърхността на Марс. За две земни години (една марсианска година) учените се надяват да се усетят вибрациите под повърхността на планетата, за да отговорят на някои основни въпроси за формирането на скалистите планети, включително нашата собствена.

Марс няма фрагментирана външна кора, подобна на тази на Земята, затова земетресенията там се причиняват от други явления като например напрежението на леко свиващата се от охлаждането на планетата повърхност, налягането на магмата, притискаща се нагоре към повърхността, или дори метеоритните удари.

На сондата има микрочипове с имената на земни жители.

InSight е планирано да се приземи на Червената планета около 15 часа EST на 26-ти ноември, където ще проведе научни изследвания до 24 ноември 2020 г.