Нова възможност да изпратите името си до Марс

НаукаOFFNews Последна промяна на 16 октомври 2017 в 00:00 5771 0

InSight Mars Lander на НАСА ще пътува до Марс през следващата година. Той ще донесе две микрочипа, носещи имена. Източник:NASA/JPL-Caltech

Когато кацне на Марс през ноември 2018 апаратът на НАСА InSight Mars Lander ще пренесе няколко научни инструмента ... и стотици хиляди имена.

През 2015 г. почти 827 000 души написаха името си, за да бъде добавено на силициев микрочип на борда на автоматичния космически кораб. НАСА сега добавя втори микрочип, като по този начин ще даде още една възможност за хората да изпратят имената си до Марс, съобщи агенцията.

Новите предложения се приемат до 1 ноември, 2017 г. на тази връзка: https://mars.nasa.gov/syn/insight

"Марс продължава да предизвиква интереса на любители на космоса от всички възрасти", отбеляза Брус Банерд (Bruce Banerdt), главен изследовател на мисията InSight от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена, Калифорния. "Тази възможност позволява да бъдат част от космическия кораб, който ще изследва вътрешността на Червената планета".

InSight ще бъде първата мисия, която ще изследва дълбоко вътрешността на Марс. Корабът ще постави сеизмометър, откриващ удари от марсиански метеорити и земетресения, а с помощта на сеизмичните вълни от тези явления, изследователите ще проучат какви материали са заложени дълбоко под повърхността на Марс.

Апаратът също така ще разположи сонда - топлинен датчик по-дълбоко от всички предишни устройство на Червената планета. Тези и други изследвания Insight ще подобрят разбирането ни за образуването и еволюцията на всички скалисти планети, включително Земята.

InSight е насрочен да стартира от Военновъздушната база Ванденберг в Калифорния през май 2018 г.