На живо: Вторият опит на SpaceX за излитане и приземяване на ракетата си на сушата (стрийм)

Наука ОFFNews Последна промяна на 19 февруари 2017 в 15:10 5137 0

Кредит SpaceX

Космическата компания SpaceX ще се опита отново да изпрати  космическия си кораб Dragon до Международната космическа станция за НАСА. Това ще се случи днес, 19 февруари, в 9:38 местно и 16:38 българско време, съобщи сайтът на компанията.

Вчера 13 секунди преди излитането стартът бе отложен. Причината бе проблем с тягата на двигателя Merlin на втората степен на ракетата.

NASA TV ще започне предаването си, посветено на събитието в 08:45 EST (15:45 бълг. време). Aко всичко върви по план, SpaceX ще се опита да приземи първата степен на Falcon 9 върху площадка на няколко километра южно от мястото на старта, около 8 минути след излитането. (Видео от предишното кацане на ракетата на SpaceX)

На живо старта и опита за кацане може да гледате тук.

Първата и втората степен на Falcon 9 ще се разделят след около 2,5 минути полет. Втората степен ще продължи да с Dragon в орбита, докато първата степен ще се насочи надолу към Земята в опит да кацне в "Зона за приземяване 1" на SpaceX, разположена на няколко километра от LC-39A в Кейп Канаверал, Флорида.

Космическият кораб Dragon ще се отдели от втората степен на Falcon 9 след около 10 минути след излитането и ще се скачи със станцията около два дена по-късно.

Времето, според прогнозата на метерологичната служба на ВВС на САЩ, се определя като 70% благоприятно за полет. Ако SpaceX не успее да стартира днес, следващият опит ще бъде във вторник (21 февруари), съобщи ръководството на НАСА.

Супербактерия на борда на Dragon

Космическият кораб Dragon ще достави на МКС супербактерия, съобщава CNN.

Сферичната супербактерия от вида стафилококи, нарича се още метицилин-резистентен стафилокок (Methicillin-resistant Staphylococcus aureus, MRSA). Тя е изключително устойчива на действието на антибиотиците и може да предизвика широк спектър от заболявания - от леки инфекции до менингит, пневмония и сепсис.

Планира се на МКС да се направят серия от експерименти, за да се изследват ефектите на микрогравитацията върху растежа и мутациите на бактерията. Учените очакват, че могат да използват микрогравитацията като ускорител на мутациите и да разберат как ще изглежда тази бактерия в бъдеще. А това да позволи да се разработят на земята по-добри лекарства.

Компанията SpaceX ще достави до МКС общо около 2,5 тона товари, основно за материали научни експерименти. Екипажът на станцията е снабден с достатъчно запаси вода и храна. Това ще бъде десетата комерсиална снабдителна мисия (CRS-10) и ще бъде първото стартиране на SpaceX от историческата площадка 39A, от която са излитали мисиите Аполо, Скайлаб и космическата совалка.

Това е първата мисия на компанията до МКС след аварията на 1 септември 2016 г. , когато ракетата Falcon 9 се взриви на стартовата площадка. През януари SpaceX възобнови полетите си и изведе в орбита 10 спътника на компанията Iridium.