21 май 2019
  •  Говорят медиците

Новият американски космически кораб се отправи към МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 март 2019 в 10:0820590

Ракетата носител Falcon 9 стартира от Кейп Канаверал, Флорида, с най-новия кораб Dragon V2 (Crew Dragon), който извърши първия си тестов полет в автоматичен режим.

Изстрелването на ракетата носител стана в 09:49 българско време. Ракетата ще изведе космическия кораб в орбита за последващо скачване с Международната космическа станция (МКС). Около девет минути след старта първата степен на ракетата кацна на платформата "Разбира се все още те обичам" в Атлантическия океан, за да бъде използвана отново.

Ако всичко е нормално, корабът ще пристигне на МКС в неделя, 3 март.

Целта на старта е да покаже, че Crew Dragon, или Dragon V2 - новият космически кораб, който компанията за космически полети на Илън Мъск е проектирала за НАСА - е безопасна за летене на астронавти към и от Международната космическа станция.

SpaceX създаде Crew Dragon на базата на товарния кораб Dragon, който извършва полети до МКС от 2012 г. насам.

Апаратът е предназначен за екипаж от седем души.

Вместо астронавти в този първи тестов полет до МКС ще лети манекен на име Рипли, на името на героинята, която изигра Сигорни Уийвър във филма “Пришълецът”.

Според НАСА, Dragon V2 трябва да направи първия тестов пилотиран полет през юли тази година.

Днешният старт ще отбележи първото пускане на американски космически кораб за астронавти от последната космическа совалка през юли 2011 г. (американските астронавти в момента летят до и от МКС на руския кораб "Союз").