Експеримент, който може да потвърди 5-то състояние на материята във Вселената и да промени физиката

Ваня Милева Последна промяна на 02 май 2022 в 00:00 14803 0

Проектиран е експеримент, който може да потвърди петото състояние на материята във Вселената - и да промени познатата досега физика. Ако се докаже съществуването на това състояние, това ще покаже, че информацията е петата форма на материята, наред с твърдото, течното, газообразното състояние и плазмата. Всъщност информацията може да бъде неуловимата тъмна материя, която съставлява почти една трета от Вселената. Кредит: SCITECH

Нов експеримент, който може да потвърди пето състояние на материята във Вселената - и да промени познатата досега физика - е описан в наскоро публикувана изследователска статия от Университета в Портсмут в Англия.

Констатациите, които показват, че информацията има маса и че всички елементарни частици, най-малките известни градивни елементи на Вселената, съхраняват информация за себе си, подобно на начина, по който хората имат ДНК, обяснява в статията физикът д-р Мелвин Вопсън (Melvin Vopson).

Сега той е проектирал експеримент - който ако се окаже верен - означава, че той ще е открил, че информацията е петата форма на материята, наред с твърдото, течното, газообразното състояние и плазмата.

„Това ще бъде момент на "еврика", защото ще промени физиката, каквато я познаваме, и ще разшири нашето разбиране за Вселената. Но това не би противоречило на нито един от съществуващите закони на физиката", отбелязва д-р Вопсън.

„Това не противоречи на квантовата механика, електродинамиката, термодинамиката или класическата механика. Всичко, което прави, е да допълва физиката с нещо ново и невероятно вълнуващо.”

Предишните изследвания на д-р Вопсън показват, че информацията е основният градивен елемент на Вселената и има физическа маса.

Той дори твърди, че информацията може да бъде неуловимата тъмна материя, която съставлява почти една трета от Вселената.

„Ако приемем, че информацията е физическа и има маса и че елементарните частици имат ДНК от информация за себе си, как можем да го докажем? Последният ми документ е за подлагането на тези теории на тест, за да могат да бъдат взети сериозно от научната общност."

Експериментът на д-р Вопсън предлага как да се открие и измери информацията в елементарна частица чрез използване на сблъсък между частица и античастица.

„Информацията в един електрон е 22 милиона пъти по-малка от масата му, но можем да измерим информационното съдържание, като го изтрием."

„Знаем, че когато сблъскате частица материя с частица антиматерия, те се унищожават взаимно. И информацията от частицата трябва да отиде някъде, когато е унищожена."

Процесът на анихилация превръща цялата останала маса от частиците в енергия, обикновено гама фотони. Всички частици, съдържащи информация, се превръщат в нискоенергийни инфрачервени фотони.

В изследването д-р Вопсън прогнозира точната енергия на инфрачервените фотони в резултат на изтриването на информацията.

Д-р Вопсън вярва, че работата му може да демонстрира, че информацията е ключов компонент на всичко във Вселената и може да се открие нова област на физичните изследвания.

Справка: “Experimental protocol for testing the mass–energy–information equivalence principle” by Melvin M. Vopson, 4 March 2022, AIP Advances.
DOI: 10.1063/5.0087175