Астробиолог разкри темата на пресконференцията на НАСА

Наука ОFFNews Последна промяна на 22 февруари 2017 в 16:25 7937 0

Концепция на художник как би изглеждала повърхността на екзопланета от системата на TRAPPIST-1.

Предстоящата пресконференция на НАСА е посветена на откриването на 7 земеподобни екзопланети, обикалящи около студеното джудже TRAPPIST-1.

Това съобщава в блога си NASA Watch астробиологът Кит Коуинг (Keith Cowing), бивш служител на агенцията.

Коуинг е стигнал до този извод сравнявайки състава на участниците с техните последни научни публикации. По-специално той посочи, че сред лекторите е обявен астрономът Микел Жийон (Michael Gillon), който заедно с други изследователи през 2016 година е извършвал наблюдение на екзопланети в системата TRAPPIST-1, включително TRAPPIST-1c. Доклади за тези наблюдения са публикувани на интернет страницата на Института за космически изследвания на НАСА.

Астробиологът заявява, че вероятно ще се говори за седемте екзопланети около червеното джудже TRAPPIST-1 (2MASS J23062928-0502285), което се намира на разстояние от 39,5 светлинни години от Земята. Миналата година екипът, ръководен от Микел Жийон е открил три от тези космически обекта, а потвърждението за регистрирането на още 4 екзопланети ще бъде тема на предстоящата пресконференция на НАСА.

Очаква се, че освен размерите, които са от 79 до 113% от тези Земята, най-малко шест от екзопланетите са скали и минерали с повърхност, на която температурата е от 0 до 100 градуса по Целзий, тоест може да има вода в течно състояние. Масата на екзопланетите е 41-134% от масата на Земята и обикалят около звездата си за от 1,51-20 земни дни.

Но Коуинг подчертава, че НАСА не е намерила на тези небесни тела признаци на живот.

НАСА обявени вчера пресконференция, посветена на наблюденията на обекти извън Слънчевата система. Очаква се, че това ще е откриването на екзопланети, чиято повърхността теоретично е подходяща за живот. Излъчването на пресконференцията ще започне на 22 февруари в 20:00 часа българско време. Може да я гледате на живо на нашия сайт.