Космическият апарат на Boeing Starliner няма да успее да достигне МКС поради счупен часовник

Ваня Милева Последна промяна на 20 декември 2019 в 17:46 3570 1

Космическият апарат на Boeing Starliner стартира на 20 декември, но проблемите с един от часовниците му означава, че той няма да може да достигне Международната космическа станция за първия си тестов полет. Космическият кораб стартира по план на 20 декември и трябваше да бъде изведен на орбита около Земята, но възникна проблем около 30 минути след излитането от Кейп Канаверал във Флорида.

Към този момент Starliner, който вече е в космоса и трябваше да задейства своите двигатели, за да издигне орбитата си още по-високо, така че да съвпадне с орбитата на МКС - но не се получи.

От Boeing заявиха, че космическият кораб е в "сигурна и стабилна конфигурация", а инженерите мислят какво да правят по-нататък. Въпреки това, ръководителят на НАСА Джим Бриденстийн заяви на пресконференция, че вече е изгорено твърде много гориво и че макар Starliner все още повишава орбитата си, той няма да може да стигне до МКС.

Според Бриденстийн проблемът е аномалия с един от часовниците на Starliner, което кара системите на космическия кораб да се държат така, сякаш мисията е по-напреднала, отколкото е, и изразходва голяма част от горивото си твърде рано.

Все още не е ясно защо часовникът е сгрешил, но Boeing е поставил Starliner в орбита, което ще му позволи да кацне в Ню Мексико на 22 декември. Компанията ще проведе още тестове през остатъка от полета и след кацането на космическия кораб. След тези тестове НАСА и Boeing ще решат дали са необходими повече тестови полети.

Източник: Boeing’s Starliner spacecraft fails to reach ISS due to a broken clock, NewScientist

Стефан

24.12 2019 в 22:07

Мда. Но иначе - програмистите са от най-скъпо платените тъпаци и мошенници в днешния свят.
И това хич не им е за пръв път. Същите глупости, като първите кацания на Луната. И никаква идея за синхронизиране на часовниците, времеконстантите, и времедиаграмите. Проблем, който изобщо казано, е бил решен още преди войната.