НАСА представи 5-те кандидати за бъдещите си мисии

Наука ОFFNews Последна промяна на 01 октомври 2015 в 14:10 2564 0

Кредит NASA

НАСА се готви да пусне през март 2016 мисията InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport), която ще бъде първата, която ще проникне дълбоко в повърхността на Марс, за да проучи вътрешността на планетата.

НАСА избра петимата кандидати за бъдещите си ключови космически мисии. Екипът на всяка от тях ще получи финансиране от три милиона долара. Избраните мисии включват изследване на Венера и астероидите и близките Земята небесни тела.

Това се съобщава на страницата на НАСА.

По 3 милиона долара са отпуснати за разработка на концепцията за изследвания и необходимите анализи. След приключване на тези дейности, участниците ще представят свои програми, от които, през септември 2016 г. НАСА ще избере победителите, чийто проект ще започне да се прилага на практика.

НАСА отбелязва, че 500-те милиона долара за победителя, ще бъдат само за разработката на станциите за бъдещите мисии. Изстрелването на ракетите носители, транспортните операции, както и за поддръжка на мисията след старта, агенцията ще плаща отделно. Учените очакват, че печелившата мисията ще започне през 2020.

Два от петте избрани проекти, са посветени на изучаването на Венера. Мисия DAVINCI (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging) трябва проучи атмосферата и геоложката активност (например, вулканите) по време на 63-минутното спускане в атмосферата на планетата.

Мисията VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy) включва изготвянето на глобална карта на повърхността на Венера (по-специално, нейния релеф).

Други два проекта са посветени на изучаването на астероидите. Мисията Psyche има за цел да проучи голям астероид на главния пояс на Психея. На този богат на метали обект се пада около една стотна от общата маса на главния астероиден пояс.

Мисията Lucy има за цел да извърши изследвания на Троянските астероиди на Юпитер - две големи групи от обекти ("ахейски лагер" и "троянски лагер") в астероидния пояс между орбитите на Марс и Юпитер. Това ще даде възможност да се проучи ранната история на Слънчевата система.

Петата мисия NEOCam (Near Earth Object Camera) ще позволи да се откриват десет пъти повече обекти в близост до Земята, отколкото с всички съвременни средства за наблюдение.

Петте мисии на НАСА са избрани сред 27 проекта, които до ноември 2014 г. са постъпили за разглеждане в  Комисията по програмата Discovery.

Тази програма е създадена през 1992 г. и в момента подкрепя и финансира 12 мисии, включително MESSENGER (MErcury Surface, Space ENvironment, GEochemistry and Ranging), Dawn, Stardust, Deep Impact, Genesis и GRAIL (Gravity Recovery and Interior Laboratory), а също се готви да пусне през март 2016 марсианската мисия InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport).