Нова космическа надпревара: Кой ще заснеме пръв филм в МКС? Русия изпреварва Том Круз

Ваня Милева Последна промяна на 18 май 2021 в 07:14 4457 0

Чисто нова „космическа надпревара“ набира скорост - и тя не е кой ще стигне до Луната или Марс, конкуренцията е за нещо не толкова възвишена, но въпреки това вълнуваща цел: кой ще бъде първият, заснел комерсиален филм в космоса.

Още през май миналата година НАСА потвърди, че ще работи със суперзвездата на Холивуд Том Круз, за ​​да заснеме филм на Международната космическа станция. Круз, който прави сам всички свои каскади, трябваше да бъде първият актьор, който се издига в космоса.

За да не се остане назад, Русия заяви, че и тя планира да заснеме филм на МКС.

Агенцията работи с руската телевизия "Първи канал" и студио Yellow, Black and White. Действието на филма, наречен условно „Предизвикателството“, ще се развива около полет до МКС на космическия кораб „Союз МС“. Във филма ще участва жена, която покрива много от физическите и психологическите изисквания, необходими за истинските космонавти и астронавти в космическа станция.

Руснаците са намерили своята звезда, филмовото студио обяви, че актрисата Юлия Пересилд и режисьорът Клим Шипенко са избрани да летят до МКС да започнат работа по филма. По предварителни данни, това е космическа драма, фокусирана върху мисията на жена хирург на МКС да извърши операция на космонавт, твърде болен, за да се върне на Земята, съобщава агенция РИА Новости.

Роскосмос обяви, че екипажът ще тръгне на филмовата експедиция на 5 октомври 2021 г. с кораба „Союз MS-19“ от космодрума Байконур.

Интересното е, че същия месец и екипът на Круз ще потегли към МКС

Въпреки че не е известно кога точно американския филмов екип - подкрепен от НАСА и SpaceX - планира да стартира, а Роскосмос вече е обявил датата на изстрелването през първата седмица на октомври, е ясно, че Холивуд изостава в надпреварата и Русия вероятно печели този кръг.

През ноември миналата година Русия обяви, че търси „нещо повече от актриса - имаме нужда от истински супергерой“, роля, за която има сериозни физически изисквания, включително да може да избяга 1 километър за 3,5 минути или по-малко, да плува 800 метра свободен стил за 20 минути и да скача от 3-метров трамплин с добра техника.

Избраната актриса Юлия Пересилд е участвала в популярни руски телевизионни сериали, така и във филми и въпреки че не е много популярна извън Русия, вероятно ще остане завинаги в историята като първият актьор, заснел филм в космоса - и човекът, който е победил Том Круз.

Най-известен филм на режисьора Шипенко е на космическа тема, нарича се „Салют-7“, историческа космическа епопея за реалната мисия „Союз Т-13“ от 1985 г. за предотвратяването на катастрофата на излязлата от контрол съветска космическа станция „Салют-7“. Филмът печели наградата "Златен орел" за най-добър игрален филм през 2018 г.