Тъмната материя е истинският пазител на галактиките (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 09 май 2017 в 10:21 11127 0

Изображение от космическия телескоп на галактическото струпване Abell 370.

Отдръпнете се, Стар Лорд, има друг супергерой във Вселената и той "пази" много повече галактики, отколкото можете дори да проумеете, провокира Space.com.

В чест на премиерата на филма на "Пазители на галактиката 2" (Guardians of the Galaxy Vol. 2) в кината, учените, които работят с космическия телескоп "Хъбъл", публикуваха великолепни нови изображения на всички галактики във Вселената. Изобилието на галактики пред погледа на "Хъбъл" показва, че в голямата схема на нещата, измислената от Марвел Комикс галактика е доста незначителна.

Не само, че реалната Вселена има много повече галактики (около 2 трилиона), но също така има много по-голям, по-тъмен и тайнствен пазител на тези галактики: Тъмната материя, заяви астрономът Дан Коу.

Тъмната материя е тази, която наистина държи Вселената.

Изображение на космическия телескоп на галактическото струпване Abell 370. NASA, ESA, and J. Lotz and the HFF Team (STScI)

"Тъмната материя е това мистериозно нещо, което съставя по-голямата част от нещата във Вселената. Тя е навсякъде около нас, но ние не знаем какво представлява все още", заяви Коу. "Можем да започнем да я картираме и да я наблюдаваме чрез гравитационните лещи".

*Гравитационна леща е изкривяване на светлината около обекти в пространството, които имат силно гравитационно притегляне.

Тези изображения (които може да видите и в галерията горе) са по програмата Frontier Fields на космическия телескоп Хъбъл. Това са масивни галактични клъстери, които действат като гравитационни лещи в космоса, увеличавайки изображенията на далечни фонови обекти, които иначе би биха били твърде малки и бледи, за да се видят с Хъбъл. Източник: NASA, ESA, STScI, and the HFF team

"Ако не беше тази тъмна материя - допълнителната маса, която държи галактиките заедно - всички те биха се разлетели. И по този начин тъмната материя може да се нарече наистина пазител на галактиките", заяви Коу.

Разбира се, тъмната материя не може да се бори с всички злодеи с пъклени планове да завземат галактиките, които Хъбъл е забелязал, но за щастие, учените са открили доказателства, че Танос, Ронан или други зли герои може би не съществуват в нашата Вселена.