Транспортният кораб Cygnus все пак излетя към МКС (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 07 декември 2015 в 09:13 2504 0

Кредит НАСА

В неделя, 6 декември, частната космическа компания Orbital ATK изстреля транспортния космически кораб Cygnus към Международната космическа станция. Една година след аварията при старта компанията Orbital ATK се връща към космическия транспорт на товати.

Транспортният космически кораб Cygnus заедно с ракетата носител Atlas 5 бе изстрелян от космодрума в Кейп Канаверал в 21:44 GMT, по време на началото на 30-минутния прозорец. Припомняме ви, че в резултат на лошите атмосферни условия се отложи старта в четвъртък миналата седмица. Скачването на Cygnus с Международната космическа станция е насрочено за сряда, 9 декември, съобщи НАСА.

Това изстрелване бележи началото на четвъртия полет на компанията Orbital ATK до МКС в рамките на договора, подписан с НАСА за доставки на станцията за 1.90 милиарда долара.

На борда на транспортния кораб е товар с тегло около 3300кг, включително материали за научни експерименти, храна, джетпак за близки разходки в космоса около станцията и дори сателит, създаден от ученици.

Космическите кораби Cygnus не са летели от 2014 година и това е първият полет след катастрофата на 28 октомври. Тогава по време на старта, няколко секунди след излитането на ракетата от Земята, се появи проблем с един от двигателите на първата степен, стана взрив и ракетата носител Antares, която също се произвежда от Orbital ATK, бе разрушена. Първата степен на ракетата Antares се произвежда в Украйна. В нея се използват усъвършенствани съветски ракетни двигатели "НК-33".

От Orbital ATK работят по реконструкцията на своята ракета Antares, като възнамеряват да подменят двигателите на първата степен с РД-181. Според компанията, обновената ракета носител ще бъде готова за полет през следващата година.

Orbital ATK не е единствената частна компания, с която НАСА е подписала договор за доставка на товари на Международната космическа станция. Компанията SpaceX направи шест успешни мисии за доставка на товари до МКС с помощта на своя космически товарен кораб Dragon и ракетата носител Falcon 9. Седмият й опит бе неуспешен, след 3 минути полет Falcon 9 се разпадна във въздуха.