Земните бактерии са потенциални космически миньори

Ивайла Сопотенска Последна промяна на 02 август 2019 в 00:24 3926 0

Кредит UK Centre for Astrobiology/University of Edinburgh

Микроорганизмът Sphingomonas desiccabilis, растящ в базалтови скали

Осемнадесет различни щама бактерии са изпратени на Международната космическа станция като част от нов биологичен космически експеримент.

Целта е да се провери дали микроорганизми, ерозиращи скали, могат да помогнат за вземането на проби от космически скали при бъдещи мисии. Ако експериментът BioRock се окаже успешен, учените смятат, че това може да помогне на човечеството да превръща скали в обработваема почва при бъдещо заселване на Луната или Марс.

Учените не знаят със сигурност какво е значението на гравитацията за бактериите, ерозиращи скали. Според НАСА експериментът BioRock ще изследва способността на бактериите да създават биофилми и да се задържат върху скалите при микрогравитация и симулирана марсианска гравитация.

"Разбирането как микроорганизмите взаимодействат, растат и извличат елементи от повърхността на скалите при микрогравитация и симулирана марсианска гравитация, за пръв път ни носи информация как слабата гравитация влияе върху тяхната способност да се прикачват към скалите и да създават биофилми. С други думи, дали е възможно извънземното извличането на вещества", смята Чарлс Кокъл (Charles Cockell), астробиолог от Университета на Единбург и ръководител на проекта.

Може да изглежда странно да се изпращат бактерии в космоса, при положение, че космическите мисии по всякакъв начин опитват да избегнат пренасянето на микроорганизми в извънземната среда, но ако крайната цел е тераформацията на други планети, е необходимо да се подберат правилните видове.

Източник: Futurism - ASTRONOMERS WANT TO USE BACTERIA TO MINE SPACE ROCKS