Лечението на рак с витамин С премина първата фаза клинични тестове

Наука ОFFNews Последна промяна на 01 април 2017 в 11:16 32914 1

Това изображение показва различната чувствителност на нормални клетки (ляво) и ракови клетки (дясно) на витамин С. Schoenfeld, et al..

Учените завършиха успешно първата фаза клинични проучвания за лечение на рак на мозъка и белия дроб с помощта на витамин С в дози, надхвърлящи дневната норма около хиляда пъти, съобщи Science Daily.

Резултатите са представени на 30 март, 2017 в списание Cancer Cell.

Изследователите са провели клинично изпитване на 11 доброволци, които страдат от тежки форми на рак на белия дроб и мозъка. Преди началото на курса химиотерапия учените въвели в тялото им на порции огромни дози витамин С, постепенно повишавайки концентрацията му в кръвта на стойности над 300 пъти нормата.

След това започва обикновен курс на химиотерапия, по време на който пациентите продължават приема на витамин С.

Според изследователите методът е безопасен. Витамин С, дори във високи дози, не е токсичен към нормалните клетки. Група изследователи от Айова установиха, че анормално високите нива в туморната тъкан на редокс-активни железни молекули (страничен продукт на анормален митохондриален метаболизъм) реагират с витамин С до образуване на водороден пероксид и свободни радикали, получени от водородния пероксид. Тези свободни радикали се смята, че причиняват увреждане на ДНК селективно в раковите клетки (в сравнение с нормални клетки), което води до повишена клетъчна смърт именно в раковите клетки, като повишават и чувствителността им на облъчване и химиотерапия.

Експериментите показват, че витамин С във всички случаи или спира растежа на тумора или го забавя като значително удължава живота на пациентите с 4-6 месеца даже в случаите на най-злокачествените форми на рак на мозъка. След поставянето на диагнозата тези хора са живели с 37-40% по-дълго от други болни от рак.

Ако и втората фаза на клиничните тестове мине успешно, терапията с големи дози витамин С не само ще удължи живота на пациентите, но и ще намали разходите за лечение.

01.04 2017 в 16:25

Язък че оплюха толкова Линус Полинг за витамин Ц.