10 декември 2018
  •  Говорят медиците

Филмите са стимулирали нарастващата популярност на физиката сред младите хора

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 март 2015 в 11:0818390
Кадър от филма "Теорията на всичко" (биографичен филм за Стивън Хокинг).

Броят на студентите по физика в британските университети през последните четири години е нараснал почти с 50%, според The Independent. Според учените, популярността на физиката е свързана с филми като "Interstellar", "Гравитация" или "Теорията на всичко", както и широкото медийно отразяване на проекти като Големия адронен колайдер и кацането на кометата.

Според Института по физика на Великобритания, обединяващ хората с тази професия, общият брой на студентите, които кандидатстват за приемане във физическите факултети от 2012 г.  се е увеличил с 40%.

По отношение на конкретните университети, броят на заявленията, подадени за получаване на бакалавърска степен по физика в Оксфорд се е увеличил с 35% за периода 2010-2014 г., а в Университета в Манчестър - с 37% за 2008-2014. Освен това, кандидат-студентите специализанти по физика в Манчестър са станали с 40% повече. Сега ръководството на университета има намерение да преустрои сградата на факултета - старата вече не може да вмести желаещите студенти.

"Авторитетът на физиката се издигна драстично през последните години. За това говори, в частност, популярността на "Interstellar" и "Теорията на всичко" (биографичен филм за Стивън Хокинг). Тези тенденции се развиват в продължение на дълго време, благодарение на медийната подкрепа на Големия адронен колайдер и появата на множеството научнопопулярни програми, насочени към широката публика. Подобрено е и преподаването на физика в гимназиите", - казва представителят на Института по физика Йохана Кийневич (Johanna Kieniewicz).

10 декември 2018 в 10:454004