13 декември 2019
  •  Говорят медиците

Касини показа два огромни кратера на спътника на Сатурн, Тетида

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 юни 2015 в 08:2121160
Снимка: НАСА

Последната снимка на Касини показва Тетида, спътника на Сатурн, с два големи кратера, които напомнят на две гигантски очи, наблюдаващи ледения гигант с пръстените.

Местоположението на кратерите на границата между деня и нощта на сателита рязко очертава релефа им. И двата кратера са големи, но по-голям е по-южният, който разкрива една по-сложна структура. Ъгълът на осветлението подчертава централния връх в този кратер. Централните върхове са резултат от реакция на повърхността след въздействието на сблъсъка, изкопал кратера. Северният кратер не показва подобна характеристика. Вероятно въздействието е било слабо, за да се образува централен връх, или съставът на материала в непосредствена близост не е бил подходящ за създаването на централен пик.

На това изображение Тетида е сравнително близо до камерата, а Сатурн е във фонов режим, но въпреки това гигантската планета доминира.

Снимката е направена във видимия спектър на светлината от широкоъгълна камера на борда на космическия кораб Касини на 11 април 2015 от разстояние приблизително 120 000 км от Тетида. Мащабът на изображението на Тетида е 7 км на пиксел.

Мисията Касини е съвместен проект на НАСА, ЕКА (Европейската космическа агенция) и Италианската космическа агенция. Мисията на НАСА се управлява от Лабораторията за реактивни двигатели (JPL), подразделение на Калифорнийския технологичен институт в Пасадена. Космическата станция Касини и нейните две бордови камери са проектирани, разработени и монтирани от JPL. Изображенията се обработват в Института за научни космически изследвания в Боулдър, Колорадо.