26 октомври 2021

Китайската ракета падна край Малдивите. Вижте първите видеоклипове

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 май 2021 в 07:58 58560

Излязлата от контрол китайска ракета Long March-5B падна в Индийския океан. Според службата за контрол на космическото пространство на Пентагона това се е случило на 9 май сутринта северно от Малдивите.

На 29 април тази ракета достави в орбита основния 22-тонен модул на бъдещата китайска космическа станция.

Окончателното навлизане на тази ракетна степен в атмосферата се е случило със скорост около 7,8 км/сек.

Около 06:00 българско време Американските военновъздушни сили на базата на радарни данни съобщиха, че ракетата не е в орбита: "Нашите оператори потвърждават, че ракетата е ударила Индийския океан на север от Малдивите".

Любителите заснеха полета й над Йордания и Израел:

Администраторът на НАСА Бил Нелсън (Bill Nelson) заяви, че "космическите сили трябва да минимизират рисковете за хората и материални активи на Земята при повторното навлизане в атмосферата на космически обекти и да се увеличи прозрачността по отношение на такива операции".

"Ясно е, че Китай не спазва отговорни стандарти за космическите си отломки", заяви ръководителят на НАСА. „Изключително важно е Китай и всички космически държави и търговски субекти да действат отговорно и прозрачно в космоса, за да гарантират безопасността, стабилността, сигурността и дългосрочната устойчивост на космическите дейности.“

В началото на май Пентагонът обяви, че китайската ракета е в състояние на "неконтролирано падане" преди седмица , което се "очаква на 9-10 май". Пресата, контролирана от правителството на КНР, пише, че подобни изявления, включително тези за рисковете за хората, са "шум на Запада" и "преувеличение".