НАСА оповести 219 нови кандидат-планети, открити от мисията "Кеплер" (видео)

Наука OFFNews Последна промяна на 19 юни 2017 в 18:51 4743 0

Източник: НАСА

Екипът на НАСА, работещ към космическия телескоп "Кеплер", оповести каталога на мисията, в който влизат 219 нови кандидат-планети. 10 от новите кандидати са с размери, близки до Земята и обикалят в обитаемата зона на своите звезди (област около една звезда, където може да има наличие на вода в течно състояние върху повърхността на скалисти планети).

Това е най-обширният и подробен каталог на кандидати за екзопланети (планети извън нашата Слънчева система) от първите четири години на мисията. Това е и последният каталог от позицията на телескопа в съзвездието Лебед.

С оповестяването на този каталог, получен от данни, публично публикувани в NASA Exoplanet Archive, вече има 4 034 кандидат-планети, идентифицирани от "Кеплер". От тях 2 335 са признати за екзопланети. "Кеплер" освен това е засякъл около 50 кандидати с размери близки до Земята и от обитаеми зони, като над 30 от тях са потвърдени.

Източник: НАСА

Освен това резултатите от събраните от "Кеплер" данни показват наличие на две отделни популации от малки планети спрямо техните размери. Става дума за скалисти планети с размерите на Земята и газообразни планети, подобни на Нептун. Малко са откритите планети, които попадат между тези две популации.

Източник: НАСА

Всичко това ще окаже значително влияние на търсенето на живот. Последният каталог на "Кеплер" ще служи като основа за повече проучвания за установяване на разпространението и демографията на планетите в галактиката, отбелязват учените от НАСА. В същото време откриванетона две отделни планетарни групи показва, че около половината от планетите, които познаваме в галактиката, или нямат повърхност, или са под дълбока, смазваща атмосфера - среда, в която е малко вероятно да има живот.

"Данните от "Кеплер" са уникални, тъй като са единствените, които съдържат популации от тези близки до Земята аналози - планети, с относително същите размери и орбита като Земята", коментира Марио Перез (Mario Perez), учен от програмата Kepler в астрофизичното подразделение на Science Mission Directorate на НАСА. "Разбирането на тяхната честота в галактиката ще помогне създаването на бъдещите мисии на НАСА, така че да са насочени към директно заснемане на друга Земя", смята Перез.

Популация от екзопланети, засечена от "Кеплер" (жълтите точки) сравнена с популации от други мисии; Източник: НАСА

Кеплер работи като наблюдава около 150 000 звезди в небето чрез "транзитен метод" - той следи звездите като наблюдава за някакви промени в тяхната яркост. Ако звездата губи от яркостта си, това вероятно е защото пред нея минава някакво тяло. Ако това се случва неколкократно, вероятността за екзопланета нараства.

Това е осмо поред оповестяване на каталог на събрани от "Кеплер" данни, които ще позволят на учените да определят какви на вид планетарни популации (от скалисти тела с размерите на Земята до газови гиганти с размерите на Юпитер) изграждат планетарната демография на галактиката.

"Този прецизно съставен каталог е основа за директен отговор на един от най-задаваните въпроси в астрономията - колко са на брой планетите като нашата Земя в галактиката", коментира Сюзън Томпсън (Susan Thompson), учен от програмата Kepler в Института SETI в Маунтин Вю, Калифорния и водещ автор на каталога.

"Бихме искали да мислим, че това проучване класифицира планетите по същия начин, по който биолозите идентифицират нови видове животни", коментира Бенджамин Фултън (Benjamin Fulton) от Хавайския университет в Маноа и Калифорнийския технологичен институт (Caltech) в Пасадина и водещ автор на групирането. "Откриването на две отделни групи екзопланети е като откритието, че бозайници и гущери са два отделни клона на еволюционното дърво", допълва той.

По всичко изглежда природата като цяло създава скалисти планини до около 75% по-големи от Земята. Поради причини, които учените все още не знаят, около половината от тези планети поемат малко количество водород и хелий, които корено увеличават техния размер, като им позволяват "да прескочат дупката" и да се присъединят към популацията с размери като Нептун.

Мисията "Кеплер", която започна през 2009 г., продължава в търсене на планети и проучване на разнообразието от интересни астнономични обекти - от отдалечени звездни клъстери до обекти като системата TRAPPIST-1, съставена от седем с размери като Земята планети.