13 юли 2020

НАСА прекрати договора си с фондацията, която щеше да защитава Земята от астероиди (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 октомври 2015 в 12:38 32111
Телескопът Sentinel. Снимка: sentinelmission.org

НАСА обяви, че няма да работи повече с фондация B612, която планира да създаде космически апарат, откриващ застрашаващи Земята астероиди.

По-рано между фондацията B612 и НАСА бе подписан договор за сътрудничество, съгласно който агенцията ще помогне, но не и с пари. Но сега, че договорът е прекратен, защото фондацията B612 и не е започнала работа по създаването на космическия кораб, а това е била една от точките на договора, се съобщава на сайта на агенцията.

Самата фондация B612 е неправителствена организация, която е основана от бившите астронавти - Ед Лю (Ed Lu) и Ръсти Швайкарт (Rusty Schweickart). Една от основните цели на проекта е стартирането на космическия телескоп в орбита, подобна на орбитата на Венера. Мисията е наречена Sentinel Mission. Телескопът Sentinel, според плана, трябва да използва инфрачервен обектив за откриване на потенциално опасни за Земята астероиди.

Според фондацията B612, за 6.5 години телескопът ще трябва да намери около 98% от потенциално опасните за Земята астероиди, което да помогне да се разбере кога и каква заплаха може да се очаква и даде време да се разработи стратегия да се избегне опасността.

Трябва да се отбележи, че фондацията B612 събра внушителен екип от инженери, включително и такива, работили с Хъбъл и Кеплер. Договорът с фондация B612 е подписан през 2012 г., разработена е и пътна карта. Според нея, окончателното разглеждане на мисията Sentinel ще се проведе през октомври 2014 г., с пускане на телескопа през декември 2016 г. За съжаление, срокове непрекъснато се отлагат, тъй като фондацията B612 просто няма достатъчно пари, а набирането на средства не се провежда твърде ефективно.

B612 изцяло зависи от краудфандинг и странични инвестиции в мисията. Необходимо е да се събират около $ 450 милиона, но през 2012 г. са събрани само $ 1,2 милиона, а през 2013 г. - $ 1,6 милиона.

НАСА също няма средства за мисията.

През 2013 г. НАСА обяви старта на програмата "Grand Challenge", в която се планира да се обединят усилията на държавни агенции, бизнес организации, частни лица за търсене на опасни за Земята астероиди. А целта ще е да се неутрализират най-опасните за нас обекти. Според първия заместник-ръководител на агенцията, Лори Гарвър, програмата ни прави "по-интелигентни на динозаврите", т.е. дава възможност да избегнем опасността от сблъсък с големи космически тела, което неминуемо ще доведе до глобална катастрофа.

В плана на програмата се каза, че учените имат намерение да открият астероид с тегло до 500 тона и диаметър до 7-8 метра. Именно такъв астероид НАСА планира да изтегли на окололунна орбита. Има и втори вариант - да се докара астероида до точката на Лагранж L2. До сега в НАСА не успя да намери достоен кандидат за неутрализацията, затова реши да активизира програмата за търсене на астероиди чрез ангажиране на обществото, бизнеса и правителството.

Пичкоманда 02.10 2015 в 13:30 1
Интересно каква ще е стойността на "парите" ви, когато всички умрем като малоумните динозаври. Цивилизация от малоумници сме и тва е.