30 ноември 2022

Открит е голям цветен гълъб, невиждан от 140 години (видео)

Птица, която не е забелязвана от 1882 г

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 ноември 2022 в 00:01 215420
Черноглавият фазанов гълъб се разхожда из гората. Кредит: Doka Nason/American Bird Conservancy

Учени от Американската служба за защита на птиците откриват отново рядък фазанов гълъб, който не е документиран от близо 140 години.

Изследователите инсталират фотокапани на остров Фъргюсън, Папуа Нова Гвинея, а снимките показват, че редкият черноглав фазанов гълъб все още се разхожда в горите.

Според Американската организация за опазване на птиците фазанът-гълъб е "голям, живеещ на земята гълъб" с "широка и странично свита опашка" и живее само на острова край източния бряг на Папуа Нова Гвинея.

Снимките и видеоклиповете са първите свидетелства, че птицата съществува, откактоя е научно документирана от 1882 г. насам.

Да видиш снимките е като да "намериш еднорог", разказва Джон Митермайер (John C. Mittermeier), директор на програмата "Изгубени птици" в Американската организация за опазване на птиците и един от ръководителите на експедицията.

"Това е момент, за който мечтаеш през целия си живот като природозащитник и орнитолог", добавя той.

Когато камерите са били поставени камерите преценките на изследователите са били, че има по-малко от един процент шанс да се получи снимка на черноглавия фазанов гълъб, заявява Джордан Бурсма (Jordan Boersma), постдокторант в Университета Корнел и съръководител на екипа на експедицията

"Освен че дава надежда за търсенето на други изгубени видове, подробната информация, събрана от екипа, е основа за опазването на тази изключително рядка птица, която наистина трябва да е силно застрашена, заедно с другите уникални видове на остров Фъргюсън", отбелязва Роджър Сафорд (Roger Safford), старши програмен мениджър "Предотвратяване на изчезването" в BirdLife International.

Scientists Just Spotted This Large, Colorful Pigeon That No One Has Seen in 140 Years, Business Insider