19 септември 2019
  •  Говорят медиците

Скоро ще получим най-правдоподобното обяснение за чудовището от Лох Нес

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 22 август 2019 в 10:5322100
Тайнственото шотландско езеро Лох Нес. Снимка: Pixabay

Международна група изследователи събра за анализ 250 проби вода, взети от различни части на шотландското езеро Лох Нес и на различни дълбочини. Резултатите от проучването могат окончателно да обяснят популярния мит.

Когато миналата година генетикът от Университета на Отаго проф. Нийл Гемел (Neil Gemmell) отлетя от Нова Зеландия за Шотландия, за да проучи водите на Лох Нес, бързо се разпространиха предположения, че ще бъдат намерени доказателства за приказното чудовище Лох Нес, пише Otago Daily Times.

"Има съобщения за над хиляда наблюдения на "нещо" в Лох Нес", коментира професорът, който се заема да разкрие дали съществуват "чудовища" в езерото, разчитайки, "всички животни, живели в езерото, оставят фрагменти от своята ДНК във водата - това може да са люспи, частици от кожата им, пера или урина".

Взетите проби са секвенирани - получените 500 милиона последователности сега се проверяват за съответствие с образци от база данни на всички същества, известни на науката.

Учените възнамеряват да обявят резултатите на 5 септември на пресконференция в изложбения център на Лох Нес в близост до едноименното езеро.

От Otago Daily Times съобщават, че преди това са разгледани няколко версии, които биха могли да обяснят странното явление.

„Нашето изследване изключва повечето хипотези, но една от тях остава правдоподобна“, отбелязва Нийл Гемел.

Научната общност е скептична към хипотезата, че в езерото може да съществуват големи непознати същества. Повечето от привържениците на това предположение смятат, че това е реликтен плезиозавър. Но досега не е документирано нещо, което би могло да се счита за сериозно доказателство на тази хипотеза. Не са открити трупове на такива същества.

Плезиозавър. Wikimedia Commons

Плезиозаврите са отряд изкопаеми влечуги, живели преди приблизително 199,6-65,5 милиона години. Някои от тях са достигали дължина 20 метра. Плезиозаврите имат четири крайника, трансформирани в перки. Някои са с дълги вратове и малки глави, а други - с къси шии и огромни глави.

Учените отбелязват, че плезиозаврите са живели в топлите тропически морета - вероятността да обитават студените води на Лох Нес е малко вероятна. Други версии, които могат да обяснят съществуването на феномена Неси, са видри, големи риби и плаващи дървени трупи.

Така или иначе светът чака повече от хиляда години обяснение. И най-сетне този миг дойде - резултатите ще бъдат разкрити след две седмици.

13 септември 2019 в 00:003618