11 август 2020

SpaceX направи успешно излитане с идеално кацане на сушата (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 февруари 2017 в 16:54 61222

SpaceX направи днес успешно излитане старт, след като вчера стартът бе отложен секунди преди полета.

Ракетата на SpaceX излетя в неделя в 16:40 българско време от площадка LC-39A в Кейп Канаверал, Флорида.

След малко повече от 2 минути двете степени на ракетата Falcon 9 се разделиха, а след 8 минути първата се върна и се приземи перфектно на площадката "Зона за приземяване 1" на SpaceX, разположена на няколко километра южно космодрума в Кейп Канаверал, откъдето излетя.

Космическият кораб Dragon се отдели от втората степен на Falcon 9 след около 10 минути след излитането и ще се скачи със Международната космическа станция около два дена по-късно.

Това е първият полет на компанията за тази година до МКС и вторият успешен старт и кацане след полета на 14 януари, когато изведе в орбита 10 спътника на компанията Iridium.

Компанията SpaceX ще достави до МКС общо около 2,5 тона товари, основно материали за научни експерименти.

Nae Art
25.02 2017 в 19:56 2
Площадката LC 39A не е ли на Мерит-космически център "John F. Kennedy" Space Center- космодрума на NASA? Не че няколко километра са от значение. Приземяването е на Военновъздушната база Кейп Каневерал- космодрум на Министерството на отбраната на САЩ.
Ми кво, сега чакаме същата степен да излети отново.