18 февруари 2020
  •  Говорят медиците

Вижте най-подробната астрономическа панорама на Млечния път

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 октомври 2015 в 08:4214870
Снимка: Ruhr-Universität Bochum

Новото изображение на Млечния път с разделителна способност от 46 милиарда пиксела хоризонтално е най-детайлната снимка на нашата галактика.

Невероятната панорама на Млечния път е построена на базата на наблюдения на 268 отделни области на галактиката. За да направят астрономите от Ruhr-Universität Bochum са работили около пет години с телескопите в пустинята Атакама, Чили. Те използвали получените данни, за да проучат яркостта на звездите за дълъг период от време и в резултат на новото изображение се появили повече от 50 000 нови обекти с променлива яркост, които никога преди това не са отразявани.

За по-удобно представяне и разглеждане разработчиците на сайта са добавили функцията за зумиране, така че може да се разгледа всяко кътче на Млечния път и да се проучи неговите известни или малко известни особености по-подробно.

Може да се запознаете с постижението на астрономите на тази страница.

Детайл от изображението на Млечния път. Източник: Ruhr-Universität Bochum

Водещият автор на изследването Мориц Хаштайн коментира, че такава детайлизация е необходима, за да се определят точно промените в позицията на звездите. По време на работата на екипа са открити 64 151 променливи източници на светлина, като 56 794 източници от тях до този момент не са били открити.