Японски учени правят безжичен пренос на енергия (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 15 март 2015 в 09:32 20400 1

Кредит JAXA

Учените, работещи за JAXA, Японската космическа агенция, са обявили за важен пробив в безжичния пренос на енергия. Те са успели да го направят с изключителна прецизност, пише сайтът phys.org

Следваща стъпка в развитието на технологията ще бъде използването й при бъдещите орбитални соларни паркове.

Съобщава се, че екипът е пренесъл 1,8 киловата, достатъчно ток за захранване на електрически чайник, на повече от 50 метра (170 фута) до малък приемник, без никакви жици.

Изследователите са успели да направят това, като първо преобразували електрическия сигнал в микровълни, след което ги излъчили към отдалечен приемник и накрая ги конвертирали обратно в електрони.

"Това е първият път, когато някой е успял да изпрати силен поток от близо два киловата електрическа енергия чрез микровълни в малка цел, използвайки фино устройство за контрол на насочването", каза говорител на Японската агенция за аерокосмически изследвания (The Japan Aerospace Exploration Agency - JAXA).

"Въпреки че разстоянието не е голямо, технологията може да проправи пътя на човечеството най-накрая към използването на огромното количество слънчева енергия в космоса и преносът ѝ тук, на Земята", продължи представителят на JAXA.

JAXA работи по разработването на космически слънчеви енергийни системи в продължение на години, казва говорителят.

Производство на слънчева енергия в космоса има много предимства пред това на Земята. В космоса енергията е постоянно на разположение, независимо от метеорологични условия или време на денонощието. И макар че много изкуствени апарати в космоса използват слънчевата енергия като например Международната космическа станция, прехвърлянето на енергията на Земята, за да могат хората да я използват е все още от областта на научната фантастика.

Но японската Изследването предлага възможността, че хората един ден ще бъдат в състояние да ферма неизчерпаем източник на енергия в пространството. Идеята е чрез микровълнов пренос да се използва енергията, създадена на около 36 000км от Земята от соларни сателити, каза говорителят на JAXA.

"Но може да отнеме десетилетия преди да видим практическото приложение на тази технология. Може би през 2040 или късно," заяви говорителят.

"Идеята на базирани в космоса слънчеви генератори се появи сред американски учени през 60-те години, а японската програма SSPS (Космически слънчеви енергийни системи - Space Solar Power Systems), основно финансирана от Министерството на промишлеността, започна през 2009 г.", каза той.

Бедната откъм енергийни ресурси Япония трябва да внася огромни количества изкопаеми горива. Разбира се, проектът на SSPS е все още по-близо до научната фантастика, отколкото до реализация, но най-новият успех на JAXA изчиства едно от най-големите и най-основните препятствия пред програмата: преносът на енергията от космоса.

05.05 2015 в 11:12

Невярно - преди около 80 години Никола Тесла практически реализира и демонстрира безжичен пренос на значително по-голямо количество електроенергия и то на доста по-голямо разстояние.