През последните месеци използването на софтуер за блокиране на онлайн реклами (т.нар. adblocker) се превърна в един от най-дискутираните въпроси, свързани с бъдещето на медиите. И двете страни в спора имат своите доводи. Потребителите твърдят, че им е омръзнало от все по-дразнещите рекламни банери, видеоклипове и разнообразни нови формати, чрез които брандовете се появяват в полезрението им онлайн.
Медиите от своя страна посочват, че най-често предлагат съдържанието си безплатно и рекламата е единственият начин да си осигурят необходимите приходи, за да заплащат журналистическия труд и всички останали разходи. В крайна сметка все повече издателства заемат позицията, че ако потребителите не искат да гледат реклами, би било честно просто да не достъпват и съответното безплатно съдържание.
Британският безплатен вестник City AM обаче е първият, който застава с действията си зад тази позиция. Той стартира тестово нова функция в сайта си, която засича потребителите, използващи браузъра с отворен код Firefox, както и разширение за блокиране на реклами, след което им ограничава достъпа до журналистическите материали.
Когато такъв посетител отвори определена статия, той вижда съобщение, което му обяснява, че тя не се вижда, защото е засечена adblocker програма. „Тъй като City AM разчита на рекламите, за да финансира своята журналистическа дейност, моля изключете adblocker програмите, когато използвате cityam.com, за да видите останалата част от това съдържание“ - се казва още в съобщението.
Потребителите, използващи adblocker разширения на други браузъри като Internet Explorer и Chrome, за сега ще продължават да виждат статиите без проблем. Освен това блокирането на достъпа през Firefox се отнася само за десктоп версията на браузъра, но не и за мобилните устройства.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
27.10 2015 в 16:41
22.10 2015 в 14:41
Последни коментари