Изследване установи, че Google умишлено дава приоритет на връзки, които насочват към продукти на компанията, отколкото към такива, които биха били от максимална полза на потребителя. Проучването е проведено от специалисти от Columbia Law School и Harvard Business School и е финансирано от конкурент на Google - търсачката Yelp.
Когато търсим информация в Google, обикновено виждаме т.нар. "органични резултати", които са добре познатите ни сини линкове към съдържание. Освен това обаче търсачката предлага и промотирани резултати, отделени в каре на име "OneBox". Компанията обяснява, че целта зад присъствието на това каре е да се представят възможно най-полезни резултати на потребителя и да бъде акцентирано на тях. Според проучването, сред авторите на което е и Тим Ву - създател на термина "мрежова неутралност" и професор по право в Columbia Law School - обаче се оказва, че всъщност технологичният гигант използва мястото в "OneBox", за да промотира останалите си услуги - Google+, Youtube и др.
В теста на търсачката са участвали 2690 души, които са забелязали съществена разлика в резултатите от търсенията си, когато са използвали добавка към браузъра си на име "Focus on the User", предназначена да прави резултатите на Google по-полезни за потребителя. Когато не я ползвали, те установили, че търсачката изкарва съдържание от собствените си ресурси по-напред за сметка на по-качествена информация, която обаче идвала от трети страни.
"Моята теза е, че където стъпи Google+, след него следват лоши неща. Има война между истинския дух на Google и този на Google+. Аз стискам палци за Google", допълва Ву. Остава и ние, потребителите, да стискаме палци и да пренебрегваме съдържание, което ни се натрапва, но не ни върши работа. По този начин алгоритмите на Google ще се адаптират и ще започнат да работят повече за нас.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
03.07 2015 в 09:57
Последни коментари