Google планира да ускори целия мобилен интернет

Компанията стартира проект с отворен код, който цели да намали времето за зареждане на сайтовете

Александър Александров Последна промяна на 08 октомври 2015 в 10:53 2625 0

Въпреки бурното развитие на мобилните комуникации през последните години, все още има какво да се иска от скоростта, с която достъпваме съдържание през своите смартфони и таблети. И едва ли има друга компания в по-добра позиция да се опита да промени това от Google, която е собственик на най-разпространената мобилна операционна система Android.

Затова до някъде не е изненада, че онлайн гигантът току що стартира амбициозна инициатива, която цели да ускори значително скоростта на зареждане на мобилни уеб страници.

Новият проект е с отворен код и се нарича Accelerated Mobile Pages. Той включва създаването на нов тип рамка, базирана на хипертекстовия език HTML (Hyper Text Markup Language). Очаква се Google да поиска тя да бъде внедрена от издателите и разработчиците в техните уебсайтове и приложения.

Това не е първият опит на онлайн корпорацията да подобри начина, по който достъпваме мобилно съдържание. Припомняме, че неотдавна тя публикува важен ъпдейт на своята търсачка, който беше наречен от редица онлайн специалисти „мобилен армагедон“ и се очакваше, че след него всички сайтове, които нямат т.нар. риспонсив (адаптивен за мобилни устройства) дизайн, ще отидат на по-задни позиции в търсачката.

Сега някои анализатори побързаха да окачествят новият проект на гиганта от Маунтин Вю като най-важната промяна за мобилните уеб услуги след навлизането на риспонсив дизайна през последните години. От самата компания твърдят, че инициативата ще подобри „драматично“ работата на уебсайтове и приложения в мобилна среда.

Браншът изглежда осъзнава нуждата от подобна инициатива – особено ако се има предвид, че сред уеб услугите и софтуерни компании, които вече се включиха в проекта Accelerated Mobile Pages са LinkedIn, Twitter, Pinterest, Adobe, както и най-популярната платформа за разработка на сайтове и управление на онлайн съдържанието WordPress. Списъкът с издателите, които са част от инициативата пък включва водещи медии като The Guardian, The Wall Street Journal, The New York Times и The Washington Post.

Виж още за:
Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !