Ново приложение следи погледа ви, за да ви принуди да гледате реклами (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 24 март 2019 в 11:26 4934 1

Нов стартъп, наречен PreShow, използва бизнес модел директно от филма „Портокал с часовников механизъм”.

Новото приложение на компанията ще ви помогне да получите безплатни билети за филми, но трябва да седите и гледате 15-20 минути реклами, използвайки технология за проследяване на очите, за да е сигурно, че не се разсейвате, съобщава Futurism.

За разлика от рекламите от YouTube, които могат да бъдат пропуснати след няколко секунди или да се блокират, PreShow изисква изцяло вниманието ви. За да използвате приложението, според Engadget, трябва да влезете с Apple FaceID, за да се предотвратят измамите.

Приложението ви наблюдава - то поставя зелена рамка около краищата на екрана, за да потвърди, че ви вижда. Ако отместите поглед твърде дълго или си тръгнете или обърнете телефона си надолу, рекламата автоматично спира, а на екрана ви се появява червена рамка. По-късно можете да продължите да гледате, когато пожелаете. И щом отново погледнете екрана, рекламата започва почти веднага.

Очевидно е, че е необходима предпазна мярка, за да се предотврати пълното игнориране на рекламите на PreShow.

Но тя отваря врата, подобна на най-мрачните антиутопии. Представете си, че сте принудени да гледате всички реклами, преди да може да видите видеоклип в YouTube или да прочетете статия онлайн.

Технологията за проследяване на погледа на PreShow предстои да бъде патентована.

Основателят на PreShow, Стейси Спайкс, заяви, че  не планира да лицензира технологията за рекламиране извън PreShow.

Но всъщност няма никаква представа къде може да отиде тази технология.

Това не означава, че Спайкс не планира да печели пари от приложението. Сега стартъпът все още събира средства чрез Kickstarter

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!