Бивша състезателна лодка е преустроена в задвижвано от възобновяеми източници транспортно средство.
Този катамаран (двукорпусен плаващ съд) може да се захранва 100% сам и вече се отправи от Париж към Атлантическия океан в събота, 15 юли, на околосветско пътешествие, което ще продължи 6 години.
Конструктoрите му се надяват да служи като модел за свободни емисии енергийни мрежи на бъдещето, подчертава phys.org.
Проектът Energy Observer (енергиен наблюдател) ще използва слънчеви панели, вятърни турбини и система водородни горивни клетки за захранване по време на своето пътуване и струва 5 милиона евро.
Мултифункционалният олющен катамаран, бивш състезателен кораб, който печели през 1994 г. наградата Жул Верн за най-бързата обиколка на света, е дълъг 30 метра и широк 12,80 метра. Неговият "зелен ъпгрейд" стана в корабостроителницата в Сен Мало, Франция, където са инсталирани 130 квадратни метра слънчеви панели, две вертикални вятърни турбини, две обратими електродвигатели и оборудване за електролиза.
Снимка: RFI
Energy Observer е като плаваща лаборатория, защото е снабден с футуристични технологии, включително използването на водород като гориво. Водородът ще бъде генериран на лодката посредством набор от процеси, започващи с обезсоляване на морската вода.
Снимка: Energy Observer
Пречистената вода ще се използва както за пиене, така и за процеса електролиза, при който се разделя молекулата на водата на водород и кислород. Електролизаторът може да произвежда 360 грама водород за час.
Футуристичната лодка ще произвежда енергия от слънцето и вятъра през деня, а двигателят на водород ще се използва през нощта.
Снимка: Energy Observer
Корабът е наречен "Solar Impulse на моретата" - на името на самолета, който обиколи света, използвайки само чиста енергия, подвиг, завършил преди година.
Лодката ще плава в продължение на шест години по целия свят като плаваща изложба и лаборатория за чиста енергия със спирки в 50 държави и 101 пристанища.
"За първи път Energy Observer ще ни позволи да проучваме океаните, без да оставяме следи зад нас", заяви Джером Делафозе (Jerome Delafosse), шеф и съ-капитан на експедицията.
Този проект бележи началото на първите водни превозни средства, които не се нуждаят от зареждане с гориво.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари