Лунната ракета "Артемис I" напуска стартовата площадка преди урагана Иън

Ваня Милева Последна промяна на 28 септември 2022 в 00:00 8251 0

Ракетата на НАСА Space Launch System (SLS) с космическия кораб "Орион" на борда се вижда на върха на мобилната стартова установка на стартова площадка 39B, докато екипите конфигурират системите за връщане към сградата за сглобяване на летателни апарати, вторник, 27 септември 2022 г., в космическия център "Кенеди" на НАСА във Флорида. НАСА взе решение за връщане назад въз основа на последните метеорологични прогнози, свързани с урагана Йън. Изпитвателният полет на НАСА "Артемис I" е първият интегриран тест на системите на агенцията за изследване на дълбокия космос: космическия кораб "Орион", ракетата SLS и поддържащите наземни системи. Кредит: NASA/Joel Kowsky

Ръководителите на мисията са решили да отменят теста въз основа на последните метеорологични прогнози, свързани с урагана Иън, които не показват подобряване на очакваните условия за района на космическия център "Кенеди".

В 6:21 ч. българско време във вторник, 26 септември, ракетата на НАСА "Артемис I" напусна стартова площадка 39B на върха на гъсеничен транспортьор и започна 4-километровия си поход до сградата за сглобяване на летателни апарати (Vehicle Assembly Building - VAB) в космическия център "Кенеди" на НАСА във Флорида.

Ръководителите се срещнаха в понеделник сутринта и взеха това решение въз основа на последните метеорологични прогнози, свързани с урагана Йън, след като допълнителните данни, събрани през нощта, не показаха подобряване на очакваните условия за района на космическия център "Кенеди". Решението дава време на служителите да се погрижат за семействата си, както и да защитят комплексната система от ракетно и космическо оборудване. Часът на първото движение, който бе определен за 6:00 ч. българско време, се основава на най-добрите прогнозни метеорологични условия за изтегляне.

Кредит: National Hurricane Center

За решенията си, свързани с времето, НАСА продължава да разчита на най-актуалната информация от Националната океанска и атмосферна администрация (НОАА), Космическите сили на САЩ и Националния център за ураганите по време на оценките си и продължава да следи отблизо условията за района на космическия център "Кенеди".

НАСА продължава да осигурява пряко предаване на ракетата и космическия кораб на стартовата площадка.

Изтoчник: NASA’s Artemis I Moon Rocket Departs Launch Pad Ahead of Hurricane Ian, NASA