Може ли този футуристичен трамвай без шофьор да съживи градския транспорт (видео)

Ваня Милева Последна промяна на 12 юли 2022 в 00:01 22412 0

Кредит: Mantz-Hansen

Много преди да се появят електрическите коли и автобуси, скромният трамвай е бил начин за използване на електричество за придвижване в града. Трамваят все още е един от най-устойчивите и ефективни начини, по които може да пътувате в градските райони, но може понякога трамваят да ви се стори малко остарял. Е, вече не - тази идея може да съживи трамвая и да внесе нов живот в него.

Архитектурното списание Dezeen публикува някои от финалистите за своето състезание Future Mobility Competition, а едно от предложенията идва от Леа Хаатс, Ерик Манц-Хансен и Константин Волф, които предвиждат нов тип електрически трамвай, който се движи по изоставени железопътни маршрути.

Наречен Abacus, трамваят е без водач и работи по система hop-on hop-off, при която просто махате с ръка и трамваят спира - системата е оборудвана с вградени камери, които разпознават подобни движения.

Ниският под позволява на пътници с двигателни проблеми лесно да стъпват и слизат от трамвая, докато прибираща се рампа може да се използва за хора с инвалидни колички.

Трамваят е изцяло електрически и ще се захранва от съществуващите релси чрез индукция, за да се премахне необходимостта от големи батерии и да се осигури по-малко тегло на превозното средство. Има и парапети, за които да се хванете или облегнете, и големи прозорци.

Кредит: Mantz-Hansen

Концепцията има за цел да намали времето за пътуване, да подобри връзките между селото и града и да намали нуждата от личен транспорт. Тя е насочен специално към Германия, където има много изоставени железопътни линии, чието преназначение  може да бъде насочено за трамваи, но същата идея може да се приложи и в други области. Тъй като градските центрове стават все по-пренаселени, хората все повече идват от по-далеч, включително от селските райони около града. Това допринася значително за задръстванията и това е точно типът проблем, който може да се разреши чрез обществения транспорт.

„Голяма част от градския трафик не се причинява от вътрешноградски маршрути, а се генерира от по-далеч. В селските райони изглежда е много трудно да се предложи решение за мобилност, което е по-привлекателно от личния автомобил“, пишат дизайнерите на Abacus. „Но в дългосрочен план броят на тези неефективни превозни средства трябва да бъде намален, за да се намали трафикът, да се спести място и да се постигнат целите за опазване на климата.“

„Общата дължина на улиците в Германия значително превишава използваемата железопътна инфраструктура. През последните 100 години повече от половината от всички железопътни линии само в Северна Германия са изчезнали или са били прекратени. Съживяването на тези маршрути има голям потенциал не само за намаляване на трафика и емисиите, но и за възстановяване на връзката между града и провинцията.

За разработчиците е важно Abacus да бъде достатъчно гъвкав и надежден, за да съперничи с комфорта на личен автомобил. Целта е да се започне с по-къси маршрути, където всяка точка от маршрута може да бъде достигната за минути.

И така, какво мислите? Дали този тип проект е празна мечта или реално може да има значение?

Източник: Can thi s futuristic, driverless tram revitalize abandoned railways?, ZMEScience

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !