Космическата надпревара на милиардерите е вече в действие, поставяйки началото на процъфтяваща индустрия за космически туризъм. Повече от всякога цивилни космически туристи си проправят път в космоса - тенденция, която вероятно ще нарасне значително с напредването на сектора.
В същото време изглежда, че широко разпространените ракетни стартове ще имат значителни щети за околната среда, съобщава The Guardian.
Ракетите изгарят чудовищни количества гориво, за да преодолеят гравитацията на Земята, солидна цена, която трябва да плати изпълнителният директор на Virgin Ричард Брансън, за да изпита четири мимолетни минути безтегловност .
Повече от всякога хората смятат, че милиардерите вместо еднодневни екскурзии в космоса, могат да използват своите значителни ресурси за борба с многото екологични кризи на Земята.
Тонове CO2
Емисиите, отделяни от ракетите, са значителни.
„За един полет на самолет на дълги разстояния това е един до три тона въглероден диоксид [на пътник]“, заяви за The Guardian Елоиз Маре (Eloise Marais), доцент по физическа география в Университетския колеж в Лондон. За разлика от това едно изстрелване на ракета произвежда около 200-300 тона за полет за около четирима пътници.
Нещата се влошават и от факта, че емисиите в крайна сметка се вкарват директно в горните слоеве на атмосферата, където могат да останат в продължение на години.
Ракетите произвеждат и други вредни газове от изгарянето на керосин и метан, които в крайна сметка могат да навредят на озоновия слой .
За щастие изстрелванията на ракети все още са доста ниско в списъка на замърсителите в глобален мащаб. Докато 100 000 самолета излитат средно на ден, само 114 ракети са достигнали орбита миналата година според НАСА.
Но тъй като разходите за космически изстрелвания намаляват година след година, въпрос на време е космическият туризъм да достигне своя скок. И това е особено обезпокоително, като се има предвид регулаторният вакуум, в който работят космическите туристически компании.
"В момента нямаме разпоредби относно ракетните емисии", каза Маре пред The Guardian. „Времето за действие е сега - докато все още купуват билети само милиардери“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари