21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Колко време ни трябва, за да стигнем до студеното джудже TRAPPIST-1 със 7-те планети?

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 февруари 2017 в 12:17139492
Снимка: NASA

Откриването на седемте планети около близка звезда, TRAPPIST-1, е вълнуваща новина. Но дали ще може да посетим някога тези потенциално подобни на Земята извънземни светове?

TRAPPIST-1 е на 39 светлинни години от Земята или около 369 трилиона километра. Ако можем да пътуваме със скоростта на светлината ще ни трябват 39 години, за да стигнем до там. Но не е построен още такъв космически кораб, чиято скорост дори само да се доближава до светлинната скорост.

Но можем да си отговорим колко време ще ни трябва да стигнем до TRAPPIST-1 с днешните технологии с една проста сметка. Тъй като скоростта е равна на разстоянието, разделено на времето, продължителността на полета трябва да е равна на разстоянието до TRAPPIST-1 (39 светлинни години), разделено на скоростта на космическия кораб.

New Horizons

New Horizons, най-бързият космически кораб някога стартирал, профуча покрай Плутон през 2015 г. и в момента пътува извън Слънчевата система с 14.31 километра в секунда, според страницата на НАСА за New Horizons. Това е около 51500 км/ч. и с тази скорост ще са нужни около 717 000 години на сондата, за да достигне TRAPPIST-1.

Voyager 1

Voyager 1, най-отдалеченият от Земята космически кораб напусна Слънчевата система и влезе в междузвездното пространство през 2012 г. Според НАСА в момента скоростта му е около 61 500 км/ч. Ако пътуваме с Voyager 1, ще стигнем до TRAPPIST-1 след 685130 години.

Но Voyager 1 не се е насочил натам, целта на космическия кораб е различна звезда, AC 79 3888, която се намира 17,6 светлинни години от Земята. Той ще лети в рамките на 1,7 светлинни години до тази звезда за около 40 000 години.

Breakthrough Starshot

Един ултрабърз космически кораб, който може да достигне TRAPPIST-1 за много по-кратко е междузвездната мисия Breakthrough Starshot, замислена от Стивън Хокинг.

Малките лазерно задвижени сонди на Хокинг теоретично могат да летят с 20% от скоростта на светлината или 216.0 милиона километра в час. Това е около 4000 пъти по-бързо от рекорда на космически кораб на НАСА New Horizons. С тези апарати може да се достигне до TRAPPIST-1 за по-малко от 200 години. Но това е само проект.

С днешните технологии няма начин някой точно сега да полети и достигне жив до TRAPPIST-1. На обсъждането на новото откритие на пресконференцията вчера, 22 февруари, от НАСА заявиха, че вероятно ще трябват най-малко 800000 години, за да се стигне до системата на TRAPPIST-1.

И все пак, ако тръгнем с метрото до там, няма да ни стигне времето на Вселената.

Глупости
Математиката не ми е сила, но първата ви сметка мисля е объркана. При скорост от 50 000 км/ч ще стигнем до Трапист 1 за около 840 000 години.